¨

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

+ - 0

Av nena - 18 oktober 2010 00:15

 Efter en väldigt fin höstdag så är det snart tid att lägga huvudet på kudde.

Sov en stund i eftermiddag så det är därför som jag inte riktigt kommit i säng ännu.


 Det var kallt i morse, minusgrader men soligt och fint.

Fåglarna var livliga både de i buren här inne och de utanför fönstret.

Solen piggar upp alla tydligen.

Rex och Flizan fick snabbt komma ut på en flygtur så att de lugnade sig lite.

Flizan hon far runt i hela buren och Rex sitter och tjatar på henne när hon håller på.

Vingarna behövde motion tidigt idag *s*


 Maken fixade till min gamla cykel (ja min enda cykel) för J vill ha den ibland.

Det är en sådan där riktigt gammal tantcykel som jag målat som en nyckelpiga och den gillar J.

Den behövde nya däck och ett annat lås. Tror att den kommer att ta henne till skolbussen i morgon.


 Vi hade det mysigt i lördags.

Jag hade och har fortfarande väldigt ont så vi var inte ute och åt som P hade planerat utan vi åt en god middag här hemma och hade det mysigt.

Vi får gå ut en annan dag istället.


 Godnatt ♥

 
 
Helga

Helga

18 oktober 2010 10:03

Ibland kan det nästan vara mysigigare att äta lite gott hemma :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

nena

19 oktober 2010 12:56

Visst kan det Helga

 
wiper

wiper

18 oktober 2010 14:00

Vilken vacker header. Jag har förstått att det snart är halloween för det syns ute. Vi har börjat mata våra fåglar och dom har kommit i massor för i går var det kallgrader och i dag blåser det.

Bra att din man fixat upp cykeln och såna "tantcyklar" brukar vara stabila och hållbara ;)

Härligt att ni hade lite fest och mys ändå hemma. Kan man inte gå ut så kan man inte. Jag ville själv gå ut i går men kunde inte och då får man kapitulera

Ha en fin måndag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

nena

19 oktober 2010 12:55

Ja det börjar närma sig Halloween nu.
Jag gillar höstens färger.

Tantcyklen rullar bra tycker dottern och är lycklig som får låna den.

Kram

 
Filifjonkan

Filifjonkan

20 oktober 2010 13:33

Hej Nena.
Ja de tär höst verkligen nu Kul men nyckelpigecykeln hihi..då vet man vems den är i alla fall de stjäl nog inte så gärna en sådan som syns så väl får vi tro.Så du orkade inte ut o äta m en det kan vara lika mysigt ibland att äta hemma med om man gör det liksom lite finare dukat och annat porslin och sånt.Samt lite godare mat och et vackert glas med vin kanske

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

nena

20 oktober 2010 13:54

Hej Filifjonkan
Här hemma i skogen vet nog alla att det är min cykel så jag tror ingen vill ta den *håller tummen*
Ja mysigt hemma med finporslinet och lite finare mat.
Äta ute får vi göra en annan gång,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards