¨

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

En mysdag

Av nena - 3 februari 2010 16:16

Det har jag och tjejerna haft idag.

Kan vara riktigt skönt att ha dem hemma så där helt utan förvarning och att de inte är sjuka.


 Nu ar de skottat våra stora vägar här och det är planerat att skolbussen kommer i morgon. Det är 15 minutersregeln som gäller, kommer den inte inom 15 minuter får man gå hem igen.

Imorgon ska nog maken vara där M går i skolan så hon kan i alla fall åka med honom hem. Förhoppningsvis dit också.


 Jag har inte varit ute på min dagliga promenad eftersom det var för jobbigt att plumsa runder, hade varit för trött bara jag kommit ut till grinden.

Får be maken gå till min mamma och låna snöplogen så att vi kan få upp en gång.

Han har skottat för hand innan men det är tungt och det har bara fygt igen strax efter.


  

och nu snöar det igen

*suck*



 
 
Kimmie

Kimmie

3 februari 2010 18:32

Låter som om ni haft en mysig dag! Har inte heller kommit iväg på promenad, blir så trött på snön.

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

3 februari 2010 20:07

Kimmie - Visst blir man trött av snön och nu kommer det visst ännu mer sa maken nu när han var ute med hundarna *suck*

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

3 februari 2010 20:29

Det gick ändå bra att flyga mina sträckor idag trots snön. Bara en 10-minutersförsening...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hossan

3 februari 2010 21:11

Minns när jag var liten (gick i skolan) och vi bodde lite avsides, då hade vi också 15 minutersregeln. Gissa om alla barnen i byn stod med klockan i hand och alla hoppades på att bussen INTE skulle komma och stackars den som ev stannade kvar och kom med bussen till skolan när vi andra redan gått hem...

Skönt för dig med lite sällskap!

 
-Nena-

-Nena-

3 februari 2010 22:42

Helga - Vad bra att det gick fint att flyga idag och 10 minuter är ju inte så mycket att orda om.

http://nena.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

3 februari 2010 22:47

Hossan - Jag åkte ju aldrig skolbuss som liten eftersom vi bodde i stan då och vi snällt fick plumsa till skolan oavsett väder *s*

J har önskat sista veckorna att bussen skulle vara försenad men den har ju tyvärr alltid kommit precis innan 15 minuter ;)

Hennes kompis hon brukar ha sällskap med till bussen fick inte stanna hemma, hennes mamma skjutsade henne till skolan och J tyckte synd om henne och var samtidigt glad att de inte går i samma klass för då hade nog lärarna undrat (jag tillåter inte henne åka med dessa föräldrar på grund av vissa saker, det är knäppgrannen).

http://nena.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards