¨

Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Det luktar åsna

Av nena - 21 september 2009 16:57



Japp det gjorde det i bilen då vi hämtade hem M från bussen...

Hon har varit i djurparken idag (hela veckan ska hon vara där) och hade fått pyssla om åsnorna och vara i stora fågelvoljären.

Kul hade hon haft det men oj vad trött hon är.

Maken han är på benen men har lite feber och en risig hals men orkade som sagt ändå hämta hem M från hållplatsen i grannbyn så hon slapp vänta på annan buss från staden.


Jag har rullat köttbullar och stekt dem, nu väntar vi bara på att potatisen ska bli klara så vi kan få lite middag i magarna.

Sen blir det inte mycket mer gjort här hemma idag.


 
 
Kimmie

Kimmie

21 september 2009 18:27

Tur det inte var middagen som luktade åsna =)
gott med köttbullar!

http://kimmietid,blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

21 september 2009 18:45

Kimmie -Ja det var ju en himlans tur, tror inte att det varit så smaskens precis *s*

 
Ingen bild

Annica

21 september 2009 18:54

Hur luktar åsna jämnfört med ex en häst :-)
Låter som din dotter har hittat det som hon brinner för att jobba med i framtiden.

 
Sussi

Sussi

21 september 2009 19:04

Men så kul att få jobba lite på en djurpark! Det var en dröm när jag var yngre :-)

Här var det också molnigt tills förmiddagen men sen så sprack det upp och det blev en härligt solig höstdag!

Ha en mysig och vilsam kväll
kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

21 september 2009 19:15

Annica - Skit samma höll jag på att säga men nej, lite skarpare tyckte jag. Inte riktig hästlukt.

Ja hon har nog hittat helt rätt, hon pratar och pratar om dagarna och är så lycklig när hon kommer hem.

 
Ingen bild

-Nena-

21 september 2009 19:16

Sussi - Ja det verkar vara spännande.
Själv ville jag ha en bondgård då jag var yngre ;)

Härligt att ni också fick en fin dag till sist.

Detsamma och kram

 
c

c

21 september 2009 19:40

va häftigt att fått sköta om åsnor..
Vilken djurpark bor ni vid??

Vi var i kolmården i somras och wow, var hur kanon som helst..
Jag väljer nog att bara godkänna kommentarer.
Brukar ju ha tävlingar + att de onda ska inte segra:)
må så gott

http://mammacarola.blogg.se

 
Ingen bild

-Nena-

21 september 2009 21:51

c - Ja dottern hade tyckt att det var skoj.
Det är en liten djurpark som skolan har som hon går på (läser till djurvårdare).

Vi var också på Kålmorden i somras och det var verkligen wow :)

Helt rätt att inte låta dem segra.
Detsamma.

 
Reshelga

Reshelga

22 september 2009 09:02

Åh, vad frestande med köttbullar... Jag är lite lat och gör oftast biffar som går fortare. Måste nog rulla bullar snart det lät så gott!

http://resaisverigehelga.wordpress.com

 
Ingen bild

-Nena-

22 september 2009 13:11

Reshelga - Det är gott med köttbullar men det är lättare med biffar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards