¨

Direktlänk till inlägg 2 september 2008

Dottern backade

Av nena - 2 september 2008 20:41

M hade nästan bestämt sig för att klippa av ganska mycket idag men ångrade sig då hon satte sig i stolen. En bit fick frissan ta och sen klippa upp det.




Eftersom M inte vill vara med på bild i min blogg så blir det inget fram ifrån-foto men jag kan berätta att det är väldigt fint ;)
Hon är glad att hon ångrade sig innan det var för sent.

 J hade haft det kul på juniorerna och sen har hon lärt mig spanska *S* Kan ju säga att jag nog inte har lika lätt för att lära  mig som hon verkar ha ;)
De ska läsa tre veckor spanska och tre veckor franska och samma med tyska nu i sexan så e kan få lite inblick i det tills det är dags för språkval till sjunde klass.

 Kul tycker hon det är och är helst säker på att det är spanska hon vill läsa sen. Spelar ingen roll för vår del då vi inte har en chans att hjälpa henne i något av språken eftersomverken jag eller P läste språk i skolan och M hon har extra engelska istället.


 Nu ska jag äta lite glass för att fira min vän som fyller år idag. Hon bor ju alldeles för långt borta för att jag skulle kunna maka på tårtans om de hade.


 
 
Hanneles jul

Hanneles jul

2 september 2008 22:32

Rätt beslut.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
helga

helga

3 september 2008 08:08

Så fint det blev...

Mina ungdomar vill inte heller vara med så mkt i min blogg så jag försöker att inte skriva för detaljerat om deras liv. Bild skulle det aldrig vara tal om men det vill å andra sidan inte jag heller vara med på.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Nini

Nini

3 september 2008 08:39

Jättefint!

http://nini.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

3 september 2008 10:58

Fin i håret blev hon, och spanskan är säkert ett klokt val. Sonen läser också det. Jag har själv läst tyska och det är ju hopplöst krångligt har gått en kort kvällskurs i spanska så jag kan bara lite-lite men det är mycket lättare.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

3 september 2008 11:57

Snyggt! Min äldsta testar också olika språk nu när hon börjat 6:an på högstadiet (så är det här där vi bor, vet att det är olika på olika ställen)och hittills så säger hon att det är spanska hon vill lära sig i 7:an :-) Jag hade nog också valt spanska om det fanns som val när jag gick på högstadiet.

http://pisan.bloggsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards