¨

Alla inlägg den 15 augusti 2007

Av nena - 15 augusti 2007 17:50

har du förvandlats till köttbullar som maken nu förbarmat sig över och steker. Jag rullade och han steker. Bra arbetsfördelning även om det är så trist att rulla köttbullar.
Det luktar gott nu när det börjar bli klart och jag ser fram emot köttbullar med potatis, gräddsås och lingon *magen kurrar*

 Hundmaten är inhandlad, likaså benen och sen blev det leverbitar till de fyrbenta också. de höll på att välta mig då jag kom med påsen *S*

 Nu ska jag kalla in barnen som gått ut en sväng eftersom solen tittade fram.


helga  - hoppas du fick en bra dag trots att du inte kom iväg till badplatsen.

gulligagumman - Uno spelade jag massor som tonåring, vi var ett gäng i skolan som satt var rast och spelade. Det eller ett kortspel som kallades för "Tecken".

Nini  - Vad bra att du  fick tag på mer färg så du slipper gå halvmålad ;)

Av nena - 15 augusti 2007 14:09

 Ja ja det var ju väntat och visst är det skönt att det rensar upp den lite klibbiga luften som vi haft ett tag. Kanske man t.o.m kan somna i kväll utan att vara jättevarm.


 Töserna har städat klart på sitt rum och de har flyttat ut på altanen och spelar Uno och Bluff.
Doris och Molly gör allt för att pocka på deras uppmärksamhet, att de ska bry sig om dem istället för korten ;)
Fast nu åkte de visst in och sitter och tittar på mig istället *S*


 2 timmar ha maken kvar på jobb idag.  Han är trött för just nu är det väldigt slitsamt jobb han är på.
När han kommer hem måste vi iväg för att köpa hundmat och ben.
En sväng till närbutiken också för att inhandla fläskfärs eftersom jag lovat barnen köttbullar till middag  i dag.


 Nu ska jag se om jag kan få vara med på en runda Uno, det var ett tag sen som jag spelade det.


Av nena - 15 augusti 2007 11:15

 Idag har de lovat regn. Än har det inte kommit något men det är nog på G. Det blåser lite men just nu känns det bara skönt med lite luft som inte är jättevarm.

 Jag somnade till sist och har sovit bra nästan hela natten.


 Snart är det tid för lunch och sen vet jag inte vad vi ska hitta på.

Töserna är rastlösa idag. Just nu håller de på att sortera och städa lite på sitt rum. Det var i behov av en uppfräschning...

Av nena - 15 augusti 2007 01:00

Har legat i sängen en stund men det är så hemskt varmt och det kryper i kroppen.
Tog en sväng på king.com och fördrev tiden en stund men nu ska jag göra ett nytt försök till att sova


Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards