¨

Alla inlägg den 3 augusti 2007

Av nena - 3 augusti 2007 20:43

Har fått en utmaning skickad till mig utav gulligagumman . Jag ska skriva om ämnet "Det bästa som hänt mig!"  och sedan hitta på ett nytt ämne och skicka det vidare till 5 st bloggare. Jag kommer att välja ämnet "Mitt smultronställe" och skicka det vidare till  Nini, Jennie, Kimmie, Tussegumman.



Reglerna är som följer:

  • Fundera ut ett ämne som du vill att någon ska skriva om (eller fotografera) och skriv ner det

  • Välj ut ca 5 bloggare som du tror skulle vilja skriva om ämnet och tala om att dom är utmanade.

  • Längst ned i inlägget klistrar du in listan över tidigare ämnen


Du som blir utmanad får skriva så långt eller kort du vill om ämnet, du kan fotografera bara eller både skriva eller fotografera. Du får välja 5 nya bloggare men fler eller färre går också bra. Har du blivit utmanad flera gånger får du välja det ämne du tycker är roligast om du inte vill vara med två gånger.


"Då gjorde jag bort mig"

”Ett sommarminne”

"Så ser en skön dag ut i mitt liv!"

"Det bästa som hänt mig"'

"Mitt smultronställe"


Det bästa som hänt mig
Det bästa som hänt mig är då jag fick mina älskade döttrar. Att vänta 9 månader på dem är en upplevelse som jag inte skulle vilja vara utan.
Att få möta dem för första gången och få följa dem i deras liv och deras upptåg, deras utveckling.
Så klart så finns även mötet med maken med i det bästa som hänt mig för utan honom hade jag inte varit där jag är idag.


 Mitt smultronställe
 Mitt smultronställe är nog bara så att det är här hemma i en hörna av trädgården. Jag älskar att sitta under björkarna och läsa eller lösa korsord. Bara höra fåglarna kvittra och barnen fara runt och ha sommar i benen.
 Det är kanske så att ett smultronställe ska vara någon annanstans än hemma men jag har inte hittat det stället än... eller jo när jag var barn/tonåring så älskade jag att vara hos min mammas faster i hennes hus i Ängelholm, det hade nog varit mitt ställe om det funnits kvar i släkten.

Av nena - 3 augusti 2007 19:50

 Solen har lyst och det har varit så skönt. Det har i och för sig blåst en del men det har inte regnat och det är nästan värt att fira ;o)

 Nu har vi täckt över locket till Prinsen så att han inte kan ut och festa på nätterna mer *S* Det blev en plexiglasskiva med en massa småhål i så det blir luftigt men inte så att han kan komma ut.
Jag kom iväg och handlade mat också men fy vad jobbigt det var. En massa folk och rörigare än rörigast. Jag blev helt slut i skallen och ville bara ut ifrån affären.


 Resten av dagen har jag bara slöat mig igenom. Nu har vi precis ätit och resten av familje sitter framför tv´n.


Tack för kommentarerna om vår lilla utbrytarkung. Det är ju inte det första man vill träffa på på golvet då man vaknar hur söt och mysig han än är ;)
 Nini - Förstår att du blev lite sugen då du träffade taxvalpen. Jag kan också bli sugen fast vi har två redan... ja inte taxar då ;) Lilla J skulle vilja ha en strävhårig tax.



Av nena - 3 augusti 2007 10:54

Kvart i fyra i morse vaknade jag av ett konstigt ljud. P vaknade också och vi kom fram till att det måste vara Prinsen som tuggade i något i buren. P gick upp för att titta och när han kommer ut i vardagsrummet och tänder sitter den lilla ökenråttan uppe på buren. Han har alltså tagit sig igenom gallertaket och det var det han satt och gnagade i.

När P närmade sig buren hoppade han ner igen och vi fick lägga en bricka på taket så att han inte skulle kunna ta sig ut igen.
Undrar vad som hade hänt om vi inte vaknat eller ens brytt oss om att titta till honom?  Undrar hur många gånger han har varit utanför buren då vi inte sett det? P har tyckt att det varit gnagt i taket innan också...
 Så idag måste vi bygga om buren så att han inte kan ta sig igenom det där gallert i taket. Det ska bli tätare för inte vill vi ha en liten Prins springandes vind för våg så där bara *S*


 Annars så har vi inga direkta planer idag. Slö och slapp. Jo lite mat måste vi handla hem.
Vad vi ska ha till middag idag är den stora frågan....

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards