¨

Direktlänk till inlägg 16 november 2007

Mindre än 2 timmar i skolan

Av nena - 16 november 2007 11:22

 och äggad två omgångar med sura ägg *suck*
En av de skyldiga är hemskickad och M´s mentor skjutsade hem en liten ledsen M.
På tösernas skola har det här med äggningen urartat och nu har lärarna satt hårt mot hårt och den som gör det blir hemskickade.
Den första gjorde det då mentorn stod och snackade i korridoren med M och några andra tjejer. Han kan inte ha sett att menton stod där för så förlåt korkad kan man väl inte vara?

Den andra kom bakifrån och ingen (ingen som säger något i alla fall) har sett vem det var men visst har man misstankar men de leder ju ingenstans.
Detta är något som M varit orolig för länge, just för att vi bor som vi bor och det inte är bara till att gå hem så där för klädbyte och av-tvättning... hur kul är det att gå med sura ägg i huvudet??

Ett ombyte hade hon tagit med sig och det sista jag frågade när hon skulle iväg i morse var om hon verkligen ville gå. Vi har pratat om det innan och sagt att kände hon för att stanna hemma så fick hon det.
 M är känslig och har man då oroat sig länge för en sak så blir det jobbigt då det händer.... men det var många lärare och andra elever som var där och tröstade och hjälpte henne och det känns tryggt och skönt att veta att det fungerar....


 Killen som sladdrat om födelsedag fick sig också ett samtal av en av lärarna och det är ju bra. Det han inte tänkt på är ju att han snart själv fyller år... inte så smart att avslöja andra så nära sin egen dag. Fast jag vet att M aldrig skulle avslöja en sådan sak men det vet ju inte han.


 Nu är hon ren och luktar gott igen och sitter och tittar på nya Pirates of the Caribbean som hon fick i morse.

Ska snart fika med mina älskade döttrar och sen försöka fixa lite här hemma. 


Nicke - Kan tänka mig att du ser komiken av att jag sitter där och väntar på vattnet *S* Det gör jag också ... numera ;)

helga - Nej jag har inte heller hittat något som är så mäktigt som att föda barn.
Kimmie - Japp nu är det en fjortis här.. är det någon skillnad på 14 och 13? *ler*
Det är verkligen det bästa och häftigaste att bli mamma.


 

 
 
Nini

Nini

16 november 2007 11:46

Nä fy! Hoppas de får sig en rejäl åthutning och att M är glad igen nu!

http://nini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annica

16 november 2007 12:46

Fy f-n vad vidrigt.Skulle skicka en räkning på kemtvätt trots att man kan tvätta kläderna själv till dessa föräldrar så de får i sin tur "läxa" upp detta barn.

 
Kimmie

Kimmie

16 november 2007 13:31

Vad äckligt, det finns de som håller på med sånt på sonens skola också men han har som tur är klarat sig hittills, bara de som han är bra kompis med vet när han fyller år.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ewa

Ewa

16 november 2007 13:48

Var får puckona alla sjuka idéer ifrån???!!!
Tänk om de kunde lägga energin på något positivt! Om jag fick vara ensam med snorungarna i ett rum.......

http://fundringar

 
helga

helga

16 november 2007 16:16

Vadå, fattar jag rätt?? Ska de som fyller år få ägg kastade på sig? Idiotiskt i så fall...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards