¨

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2007

Hemma igen

Av nena - 17 augusti 2007 08:56

 Nu mår jag inte lika illa längre. Det var skönt att få prata med läkaren. han lyssnade och det är en enorm lättnad att känna att någon gör det och att han tror på det jag säger.

 Jag har ju varit oroad för min vänsterarm och eftersom det känns i den som det kändes i högerarmen innan jag blev opererad för karpaltunnelsyndrom så trodde jag att det kunde vara det på vänster också, men läkaren trodde inte att det var det nu och han vet att jag inte är så road av att de ska sticka kniven i mig eftersom jag hade mycket problem med högra efter op.
Så för tillfället ska vi inte göra mer åt armen än att jag möjligen skaffar ett skydds om jag har på natten så att jag inte kan böja den = det täpper till och blodet stoppas.


 Vi pratade mycket om arbetsprövningen och möjligheterna och vad jag vill och vad jag kan göra. Kom väl inte fram till något speciellt förutom att jag inte ska ge upp än.
Han vet att det är svårt och att allt kräver utbildning och att jag "bara" är barnskötare och idag vill de inte ha det här (helst inte) och det betyder ju att jag måste vidareutbilda mig och det var jag inne på tidigare men just nu klarar jag inte av det.
 Vad jag istället ska göra och vill göra är en stor fråga. Vad är ditt drömyrke sa han... ja det var just att få jobba med barn :( Svårt att ställa om då och jag har lite svårt att acceptera att det kanske inte blir så igen.


 Många tankar surrar i huvudet. fick förlängd sjukskrivning och just nu känns det otroligt skönt.


 Nu ska jag se om mina älskade döttrar vill ha lite frukost i magen för nu tror jag att även jag skulle kunna få ner lite.

 Ha det gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards