¨

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Vi hade ett golv!!

Av nena - 20 februari 2010 18:41

 Idag tog vi en rejäl sovmorgon. Vi hade nog kunnat sova lite till om inte min bror ringt och frågat om vi hade någon pulka att låna ut till hans son.


 Efter en lång frukost så tog vi tag i klädkammaren. Den har vi skullat fixa jättelänge.

Maken tömde den, allt som hamnat på golvet lyftes ut och sedan sorterade jag i olika högar som sedan töserna fick gå igenom, det är mest deras saker.

Jag började plocka bland mina jackor, jackor som hängt i flera år. Till vilken nytta har jag ingen aning om men nu är det B*O*R*T*A och det är såååå skönt. Det känns som en massa vikt försvunnit från axlarna *s*

 Töserna samlade ihop 3 papperkassar med allt från t-tröjor till regnställ som fick ny ägare direkt. Kompisens dotter blev lycklig!

En del andra kläder försvann ner i insamlingslådan tillsammans med mina jackor.


 Vi hade ett golv där under allt =)


 Det har varit runt +3 grader hela dagen och det har töat väldigt mycket. 

Jätteskönt fast nu har det börjat snöa igen :(


 Jag hoppas att ni haft en bra lördag!



 
 
tussegumman

tussegumman

21 februari 2010 10:08

Visst är det skönt att få rensa ut kläder ibland. Det man inte använder kan ju lika gärna någon annan ta. Jag får ta itu med det en annan helg. Vi har haft fullt upp. Vi har blivit rejält insöade här i Göteborgsområdet. Vi har lika mycket snö som de i norrland. Det sägs att så här mycket snö och sä länge har vi inte haft sedan 60-talet. Önskar dig allt gott min vän och ta hand om dig/Kramar Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
wiper

wiper

21 februari 2010 12:14

Härligt att ni tog en liten sovmorgon. Ja du nu står pulkor, skidor, skridskor och sparkar högt i kurs. Man borde ha ett lager och sälja dyrt =) för allt verkar slut på affärerna. Vem hade trott att det skulle bli sån vinter. Nu måtte väl ändå alla vinterjackor bli sålda. Vad härligt att få klädkammaren städad och att ni hjälptes åt.

Ja du ibland sparar man kläder alldeles för länge och tror att man till slut får användning av dom. Skönt att ta beslut att göra sig av med en massa.

Vi har just nu -13 grader så här är det kallare.

Ha en fin söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Nini

Nini

21 februari 2010 14:41

Det är skönt att rensa ut!
Men konstig är man. Jag upptäcker att trots att det inte är så länge sedan jag flyttade, så rensar jag ändå ut nu. Samtidigt som jag upptäcker att saker jag lämnade kvar i huset kunde ha varit bra att ha här. :S

http://nini.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

21 februari 2010 15:28

tussegumman - Ja har man inte haft det på några år så tror jag inte att det kommer att användas sen heller.
Såg på nyheterna att det kommit en massa snön där uppe ja.

Tack detsamma till dig
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

21 februari 2010 15:37

wiper - Här hemma har tjejerna tröttnat på att åka pulka och sådant, nu vill de cykla och köra moppe *s*


Ja det känns bra att alla de där gamla kläderna är borta nu.

-4,2 har vi så det är ju inte så farligt mot era minusgrader

Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

21 februari 2010 15:38

Nini - Ja jätteskönt men som du säger så fylls det snabbt på igen.

http://nena.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards