¨

Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Varför snöar det???

Av nena - 15 februari 2010 12:51

 Trodde ju att jag sagt innan att jag inte vill ha mer snö...

Det lägger sig också. Det är inte mycket men det spelar ingen roll eftersom jag nu vill bli av med det.


 M sov gott när J gick till skolan så jag la mig en stund till också för att titta lite på tv... jag somnade och sov 1½ timme. Det var ju skönt eftersom jag inte sovit så bra sista nätterna.


 Nu har M gjort det hon hade i läxa idag. De håller på med ett tema just nu som är om foder och i läxa hade hon fått en del papper som skulle läsas och så skulle de stryka under det viktigaste för att sedan göra ett bildspel av det.

De har i skolan också fått prova en del olika foder. Hon kom hem och berättade att de hade ätit pellets...hmmm tror inte att jag hade kunnat tänka mig att stoppa Y-Ö´s pellets i munnen ;)

Inte heller hundarnas torrfoder faktiskt men det hade de gjort i skolan.

Hästpellets, gnagarpellets, råttpellets, hund och katt torrfoder och fågelfrö (undrar om de kvittrade fint sedan *fniss*).


 Beck-filmen i går var bra. Det var mycket Gunvald i den.


Beck - I stormens öga
 

Säpo efterlyser Gunvald Larsson för mordet på en kvinna som ingår i en internationell grupp miljöaktivister. Gunvald ger sig ut på egen hand för att finna kvinnans mördare, samtidigt som Martin Becks lojalitet till sin kollega sätts på prov...

 

Nu ska jag kolla en runda på Fb och sedan kolla av det M har gjort.

 
 
Kimmie

Kimmie

15 februari 2010 15:01

Vill inte heller ha mer eländig snö!!
Att äta djurens mat hade jag inte velat pröva på, låter inte lockande precis.
Beck-filmen vill jag också se, får ta och hyra den någon dag snart tror jag.

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

15 februari 2010 15:16

Kimmie - Nej nu får det väl vara nog med snö. Det har ju snöat här precis hela dagen =(

Nej det låter verkligen inte lockande, måste vara torrt och usch.
M sa att något (minns inte vilket) smakade knäckebröd men jag blev inte sugen i alla fall *s*

Ja den var bra!

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

15 februari 2010 17:08

Hos oss har det slutat snöa och är rätt lagomt nu så jag hoppas det inte kommer mer. Kul M har framför sig, låter som ett kul skolarbete med bildspel och allt. Jag hade nog haft svårt att smaka på Pellets också ;)

Jag kommer inte ihåg om jag sett den Beckfilmen så nu måste jag hyra den ;) tack för tipset

Ha en bra kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

15 februari 2010 17:50

wiper - Här snöar det än och jag tycker att det är mer än lagom nu.

Ja det är spännande när de har sådana tema och kul att göra dem tycker M.

Det är en nu Beck film.

Tack detsamma
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
Nini

Nini

15 februari 2010 19:00

Skrev en lång kommentar om snö, pollen, mediciner och lite till, men det försvann nog i cyberrymden eftersom jag fick nätverksfel här :(

Men huvudsaken var att jag skrev att om M vill träna klo- och pälsklippning på en valp som är mer vild än tam, så är ni välkomna hit en kväll eller helg. Jag kan inte betala så mycket, men en liten symbolisk peng får hon givetvis ;)

http://nini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hossan

15 februari 2010 19:53

Nog för att jag hört att de serverar dålig mat i skolorna men att de börjat med djurmat, det var något nytt.... :-)

 
-Nena-

-Nena-

15 februari 2010 20:01

Nini - Nu blev jag ju nyfiken på hur du fick ihop snö och pollen ;)
Taskigt att det försvann.

Ska hälsa M om kloklippning.
Så liten han är vilding ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

15 februari 2010 20:01

Hossan - *ASG* Ja illa är det när de blir serverade pellets och fågelfrö ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
Nini

Nini

16 februari 2010 19:11

Haha! Jag brukar läsa tillbaka vad jag skrev i bloggen för ett och två år sedan. För ett år sedan hade jag redan börjat med min pollenmedicin. Det behövs ju inte nu. Det var så jag fick ihop det. *S*

Ja, det är en vilding. Gör skäl för sitt namn *S*

http://nini.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

16 februari 2010 21:41

Nini - *S* Så det var så du fick ihop det =)
Brukar också läsa tillbaka ibland, det är kul.

http://nena.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards