¨

Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Det blev så ja

Av nena - 12 december 2009 00:01

 Har anat hela tiden att han skulle ta hem första platsen, blev liksom inte förvånad och visst han är duktigt och jag tror att det kommer gå bra för tvåan också, det brukar det ju göra.


 Vi har haft en mysig kväll.

M mår bra igen så det har antagligen varit trötthet och kanske nerver som släppt efter lussefirandet.

Skönt att det inte var någon magsjuka som jag fasade för. Det hade jag inte velat ha i huset.


 Imorgon är det sista scouterna för J, trodde att det var avslutning förra lördagen men det var det visst inte. De små scouterna skulle nog lussa för dem och det blir nog en del mys.


 Vi har en plan att försöka köpa klappar i morgon, vi ska handla ifrån svärföräldrarna till töserna också, det är lättast för dem och vi vet ju lättare vad det är som tjejerna skrivit på önskelistan... ja eller den lista jag hoppas få i morgon.

Det har vi gjort de sista åren och det har fungerat bra.

Antagligen kommer jag få pengar från mamma också eller så kör vi i veckan som kommer.

 Sen är det lite här hemma som maken ska fixa. Lite elsaker så det blandar jag mig inte i.


 I eftermiddags ringde föresten telefonen och det var min handläggare på f.k och han satt och väntade på mig för vi hade tydligen ett möte idag... visste inte jag och det var inte så konstigt för jag hade inte fått info om det och handläggaren var inte säker på att han verkligen skickat brevet efter att jag inte svarat i telefonen förra veckan då han ringt.

Hopplöst med en sådan tankspridd handläggare....  

Ja ja nu fick jag en ny tid till nästa fredag.... lite typiskt bara för det är precis då M slutar skolan och det inte går någon buss hem och maken skulle hämta henne så nu måste vi lösa det på något sätt eftersom maken han ska med mig...

Det fixar sig säkert men det hade ju varit skönt om jag fått det hela avklarat idag.


 Nu ska jag i alla fall soooova!

 
 
Lena

Lena

12 december 2009 08:45

Nä, jag gillar verkligen inte vilda fåglar, de kan va fina att se på men jag tänker alltid på Hitckcocks film fåglarna när de kommer i flock, usch!!

Skönt att det inte var magsjuka.

Ha en skön och avkopplande helg!

Lena

http://wilenas.blogg.se

 
Helga

Helga

12 december 2009 10:15

Vi såg ju bara Idol så där i bakgrunden när barnen tittade igår. Jag tyckte ändå bäst om Tove. Erik är iofs superduktig och kommer säkert att lyckas.

Jobbigt med den där snurriga handläggaren...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

12 december 2009 10:17

Jag var så uppe i min favorit Reza så jag tappade fokus när hon åkte ut. Eric var jättebra i går och det var rätt person som vann. Reza tappade fokus och det blev för mycket tårar och annat.

Kul att scouterna finns kvar, det är rena nostalgin för mig men då var man klädd i speciella kläder. Vet inte hur det är nu för tiden. Skönt att M mår bättre.

Tråkigt detta med mötet, sånt vill man ju ha undanstökat före jul.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

12 december 2009 17:33

Lena - Nej inte så kul när de kommer så nära precis.

Ja verkligen skönt att det inte var magsjuka.

Ha en skön fortsättning på helgen.

http://nena.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

12 december 2009 17:34

Helga - Ja det kommer säkert gå bra...

En snurrig handläggare är ju inte vad man behöver när det ändå är så mycket nytt som man själv inte förstår.

http://nena.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

12 december 2009 17:41

wiper - Erik är jätteduktigt men det är ändå ingen som jag gillat så mycket.
Reza tyckte jag också om.

J hon har en scoutskjorta som vi syr märken på och en scout-halsduk men sedan har det kommit en del nya scoutkläder som t.ex t-tröjer med deras märken på och de är godkända då de är ute och "visar upp sig" men jag tycker ändå att skjortan är bäst.

Ja det var inte så kul och jag hade ingen möjlighet att ta mig dit heller, tur jag fick en ny tid innan jul i alla fall.

Tack och kram!

http://nena.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards