¨

Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Potatisen skalade (gnälligt)

Av nena - 17 september 2009 15:20

till dagens middag som idag blir köttfärslimpa.


Det gjorde ont medan jag skalade och det var inte skönt men nu är det i alla fall klara.

J hade läxor och P och M är inte hemma förrän sent idag så jag ville ha det förberett så vi kan äta då de kommer hem annars hade någon annan fått ta över skaladet.

Det stör mig att jag inte ens kan göra en sådan enkel sak som att skala potatis utan att det gör ont. Jag gillar dessutom att göra det, tycker det är skönt (eller var skönt) att stå där och skala och kunna låta tankarna vandra fritt utan att behöva koncentrera mig på något....knäppt kanske men så är det.

Känner att jag numera börjar bli mer och mer irriterad på saker som jag inte kan göra, saker som är naturliga. Förr blev jag ledsen när det inte gick men nu är det mest ilska över det, visst är jag ledsen också men inte som innan.

Jag behöver tvätta håret men får vänta tills P är hemma och kan hjälpa mig om jag behöver hjälp. Har ont i axlarna och nacken och vet inte om jag kommer att klara att bli klar med håret och då får han hjälpa mig... hur kul är det på en skala egentligen. Sådant vill man ju kunna fixa själv....


 Nej jag är gnällig och irriterad idag och mest på mig själv... eller nej på min kropp och att den inte fungerar som den har gjort... får många år sedan.

Lika bra att logga ut.


 
 
helga

helga

18 september 2009 09:20

Gnäll bara jag förstår ditt behov av det! Det måste vara jobbigt!! Kram!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

18 september 2009 15:54

helga . Tack :)
Kram

 
Ingen bild

Hossan

20 september 2009 08:26

Inte alls konstigt att man blir både arg och ledsen när man känner att man inte klarar av sånt man brukar göra och tycker är en helt naturliga saker att kunna.

Det ÄR jobbigt att tvätta håret!

 
Ingen bild

-Nena-

20 september 2009 17:19

Hossan - Nej man tycker ju att sakers om att tvätta håret eller skala potatis ska vara saker som man kan göra utan att sedan ha ont.
Det är ju sådant som man måste kunna egentligen....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards