¨

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Hemska blomflugor

Av nena - 7 augusti 2009 17:29

eller var det nu är för några, de där små som ser ut som getingar.

De är överallt och de sätter sig överallt. Vi kunde inte äta lunch ute eftersom de invaderade vår mat.

Kryllar verkligen av dem här.

En hel del nyckelpigor också men inte så många som de tydligen har i Helsingör (en bekant var där och de kunde inte sitta ute p.g av nyckelpigor)
Nåja jag är nöjd så länge det inte är så många getingar som det var förra sommaren för då blir jag bara så orolig för J om hon skulle bli stucken.


 Maken han är hemma. Taccos håller på att tillagas och sedan blir det sista Potter-filmen ( om man inte räknar med den som går på bio ).



 
 
Kimmie

Kimmie

7 augusti 2009 20:39

Mycket kryp överallt i värmen, värst tycker jag är alla "pappa långben" som hittar in sent på kvällen när man har alla fönster öppna =( nyckelpigor är det gott om hade en hel drös på mig och på cykeln när jag varit ute på lunchrasten.

http://kimmietid.blogspot.se

 
Ingen bild

Hossan

7 augusti 2009 21:35

Ha en skön filmkväll! Då är det snart dags för ett biobesök också...? :-)

 
Ingen bild

-Nena-

7 augusti 2009 22:14

Kimmie - Ja de är inte kul de heller.
Maken han har gjort träramar med myggnät i som han sätter vid fönstret så att vi slipper få in en massa kryp, det är bra.
Så ni har också en del nyckelpigor

 
Ingen bild

--Nena-

7 augusti 2009 22:15

Hossan - Nu har jag sett alla som vi har på DVD så nu är det nog dags för bio ja... nu är det jag som vill se den nya *S*

 
wiper

wiper

7 augusti 2009 22:47

Blomflugor är irriterande. Det är dåligt med fjärilar i år vad jag sett, synd dom är ju så vackra.

http://wiper.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

8 augusti 2009 00:32

wiper - Ja det har du rätt i att det är inte så mycket fjärilar som det brukar.
de är vackra och inte så irriterande som blomflugor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards