¨

Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Det är måndag

Av nena - 11 maj 2009 08:13

Det är en ny vecka.

En vecka som kunde starta bättre.

Jag vaknade med huvudvärk och den är inte bättre nu snarare tvärtom :(


J hon hade förlagt sina nycklar och det kom hon på 15 minuter innan hon skulle iväg och då hade hon inte ens hunnit äta frukost. 

Det är inte lätt att hitta något bland J's saker kan jag lova, man kan i stort sätt gå ut i myrstacken och hitta en nål lättare *suck*  Hon är en hamster utan dess like och nu ska det bli ändring på det!

I allt letande blev det ju mer rörigt och just nu ligger en hel hög saker på golvet som hon samlat i en papperskasse eftersom de kunde ha fallit ner i den.

Två val fick hon och det var att antingen sorterar och städar hon efter skolan idag eller så gör jag och sopsäcken det under dagen.

I ilskan så fick jag heta både det ena och andra och det var inte så kul samtidigt som jag vet att hon vet att allt detta är fel.  Jag var orolig att de blivit tappade och hon hade samma oro.  V har samma humör hon och jag och det kan bli jobbigt ibland. Inte så att vi brukar döpa om varandra men tonerna kan gå högt...

Ja ja nu är hon och syrran på väg till skolan.

Nycklarna? 

Ja de låg i regnbyxorna hon hade på sig i torsdags då hon fick g hem från skolbussen. Jag tänkte inte på dem, bara hennes jacka som jag bad henne kolla och hon tänkte inte heller på dem. När jag var ute och kollade i låset på cykeln så slog det mig att det regnade ju i torsdags... tror jag ska hitta en sådan nyckelring man kan vissla på...

En snabb macka fick hon också i sig innan hon ilsket stormade ut genom dörren...


 Nu ska jag ringa återbud till sjukgymnasten och försöka sova bort min huvudvärk.


Ha en skön måndag! 

sick  
 
Kimmie

Kimmie

11 maj 2009 08:53

Vilken gräslig start på dagen! Nu kan den bara bli bättre eller hur?

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica

11 maj 2009 08:55

Härlig veckobörjan.
Ja ungar...De kan bara inte erkänna att de ha fel när de själv slarvat.

 
Ingen bild

Hossan

11 maj 2009 09:21

Usch! Det var ingen bra start på dagen. Men nu kan det förhoppningsvis bara bli bättre om huvudvärken vill släppa när du vilat ett tag. Ta hand om dig!

Hoppas att resten av dagen blir bra och det var ju skönt att ni hittade nycklarna, sånt kan man bli riktigt nervös av.

 
wiper

wiper

11 maj 2009 09:54

Tråkigt att veckan började så illa. Din dotter verkar likna min man han är en hamster, så jag håller på att bli galen ibland.
Ja du med två som har samma humör så blir det nog kollisionskurs ibland. Gissar att hon är tonåring.

Hoppas huvudvärken snart försvinner så du får njuta lite av dan
sköt om dig
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

11 maj 2009 10:53

Kimmie - Ja det är inget kul när det börjar så.
Nej sämre kan det inte bli nu.

 
Ingen bild

-Nena-

11 maj 2009 10:54

Annica - Tyvärr är det inte försa gången hennes nycklar är borta :(

 
Ingen bild

-Nena-

11 maj 2009 10:56

Hossan - Ja det jobbiga var ju att hon inte visste var hon hade dem sedan hon cyklat hem i torsdags, de kund ju varit tappade på vägen.
Tur att de kom fram och att hon inte har namn eller foto i knippan om de skulle ha tappats.

 
Ingen bild

-Nena-

11 maj 2009 10:58

Wiper - Ja hon blir 13 i år och är verkligen tonåring. Hon har nog fått syrrans humör också...

 
Nini

Nini

11 maj 2009 11:10

Lycka till med städningen i eftermiddag ;-)

http://nini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

11 maj 2009 11:15

Nini - Tack för det :)

 
Filifjonkan

Filifjonkan

11 maj 2009 12:21

Nena sån tur att nycklarna kom fram! Besvärligt om de försvinner man vill ju inte byta lås det är dyra grejor det

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

11 maj 2009 14:11

Filifjonkan - Ja det var tur att de kom fram.
Byta lås vill man ju verkligen slippa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards