¨

Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

Vem har tömt sin tvättkorg

Av nena - 9 maj 2009 18:11

i min????

Förstår inte var all tvätt kommer ifrån, känns inte som om jag någonsin kommer att se botten på korgen igen. Jag vill ha sol och fint och inga svarta moln så att jag kan hänga ut all tvätt.

Nu har jag tvätt överallt känns det som och ändå är tvättkorgen full *suck*


 Har vikt handdukar och väntar på att torktumlaren ska bli klar med lakan och sådant så att det också kan vikas och lämna plats för kläder som ska in och torkas.


 Maken han slavar i köket över grytan... eller slavar och slavar, han har det nog bra där ute, hörde just en öl öppnas ;)

Töserna har gett sig ut på internet och kollar klädesaffärernas hemsidor för att se om de kan hitta något som de kanske kan tänkas vilja prova imorgon.

M håller dessutom på att försöka komma på hur hon ska klä ut sig på niornas avslutningsfoto... de brukar visst klä ut sig då och det är inte lätt att komma på något kul men inte allt för avancerat... tips mottages gärna!


 Nu ska jag duka!


Önskar er alla en

Photobucket  
 
helga

helga

9 maj 2009 21:12

Min sons klass hade ett tema där alla var klädda till fångar. Att de varit fångar i nio år - typ...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

9 maj 2009 21:15

Sonens klass gjorde på sitt förra foto att alla var klädda helt i svart och vitt - kanske inte den festligaste grejen men genomförbart alla hade kläder i svart och vitt.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica

9 maj 2009 21:46

Är det ett klasstema de ska klä ut sig till eller är det enskilt och de får hitta på nåt eget?
Om jag hade bestämt hade jag satt kjol o blus på alla killar och kostymer med slips på alla tjejer till klassfotot. Ombytta roller dvs i klädväg.

 
-Nena-

-Nena-

9 maj 2009 23:50

helga - Det var kul. Lite fortsättning på deras klasströjor som säger typ att nu lämnar eliten och kvar blir skiten.
(inte så uppskattat av lillsyrran dock *S*)

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

9 maj 2009 23:51

Kimmie - Ja det var smart för det är något alla har hemma antagligen.

 
Ingen bild

-Nena-

9 maj 2009 23:53

Annica - Det är inte sagt att det ska vara ett klasstema men dottern tycker att det hade varit det roligaste och jag håller med.
Hon har skrivit upp och tänker lämna alla förslagen.

Tack för ditt förslag som jag framfört till en fnissande dotter "Jag kan de xxx i kjol *ASG*" var kommentaren.

 
Ingen bild

Hossan

10 maj 2009 07:54

Ja, tema är det jag hört/sett mest av. Sjukhusklädda, sagofigurer, strandparty, alla klädda i overall osv.
I en klass hade alla husdjur så alla hade tagit med sig sitt djur och håll det i famnen på fotot (kan bara tänka mig att det måste varit stökigt innan de fick ihop det fotot)

 
wiper

wiper

10 maj 2009 09:42

känner igen fenomenet med tvättkorgen ;)
Härligt att du också har en man som drar sitt strå till stacken i hemmet, man är ju två om allt.

Tips om hur din dotter skall klä sig kan inte jag ge, har en son som är 36 år snart så jag vet inget om nutid när det gäller barn.
Kom bara ihåg att min man fick sy en munkkåpa åt min son när han gick ur nian, på väg till firandet så träffade han en tjej som var klädd till nunna ;) lyckat va???

Ha en skön söndag
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Snäckan

Snäckan

10 maj 2009 10:01

Lovar att det inte är jag som tömt min tvätt hos dig. Funderar nämligen över samma problem här...

http://snackansfibrodagbok.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica

10 maj 2009 10:52

Jag tycker klasstema är roligast då de är klädda likvärdigt men ändå olika.
Man ser på fotografierna hur de tänkt då det är ett tema istället för en har si och andra har så på klassfotot.
Här har de ett klasstema om de spexar till sitt klassfoto.

 
Ingen bild

Annica

10 maj 2009 10:55

O föressten jag fyllde på din tvättkorg med äldstingens arbetsbyxor. Du de ska nog köras i 90 grader sen så de blir någorlunda rena från all olja mm. Samma sak med makens overaller han använder. Bara så du vet när du finner dem i din tvättkorg. Sen vill jag ha mina sängkläder manglade och örngotten strykta när du väl fått dem tvättade och torkade. Resten är överraskning när du hittar dem i korgen din :-)

 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

10 maj 2009 14:17

Döttrarna kan väl vika tvätt :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

10 maj 2009 16:16

Hossan - Ja klasstema är ju helt klart roligast.
Kul med djuren fast som du säger så hade det nog tagit lite tid att få ordning *S*

 
Ingen bild

-Nena-

10 maj 2009 16:18

wiper - Här hemma är det nästa bara maken som lagar mat.

Kul med sonen som stötte på en nunna på väg till festen :)

 
Ingen bild

-Nena-

10 maj 2009 16:18

Snäckan - Ja man kan undra vem som kommer med alla sina smutskläder.

 
Ingen bild

-Nena-

10 maj 2009 16:20

Annica - Jaha ja jag kunde just ana mig att det var du som svängt förbi med en massa smutstvätt Hmmmmm
Jag meddelar när maken och sonens kläder är rena då.

Vill du ha krusade band på örngotten också?
och vill du att jag stryker dina mormorstrosor ;)

 
Ingen bild

-Nena-

10 maj 2009 16:21

Hanneles - Jodå det brukar få hjälpa till att vika och sortera.

 
Ingen bild

-Nena-

10 maj 2009 16:27

Annica igen :) - Ja det blir ju roligare om det är ett tema och man ser att de hör ihop liksom. Kan lätt bli rörigt om det är en massa olika.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards