¨

Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Tanken och den rutiga

Av nena - 7 maj 2009 21:15


Makens akvariumBlir säkert bra när det kommer vatten, sand, växter och fisk i det men det tar ju en stund.  Så här blev en av smörgåstårtorna.  
 

 
 
Oskar

Oskar

7 maj 2009 21:36

Kan nästan se framför mig hur färgglatt det kommer att bli. Med massor med färger och växter och liv. Det blir säkert jätte häftigt.

må gott
Oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

7 maj 2009 22:03

Men å så fiiin smörgåstårta. Värsta konstverket ju. Vad duktig du e! Smörgåstårta är verkligen mums!!! Nu e ju jag sån då som inte äter räkor...men dom pillar man bort lite fint sen äter man av bara tusan....Så kul att få "möblera" (säger man så) akvariet med fisk o sten o annat kul.
Natti natti...
Kram
Susanne

http://susanneocia.blogg.se

 
wiper

wiper

7 maj 2009 22:21

Vilket fint och stort akvarium. Det kommer att bli superfint.

Smörgåstårtan går inte av för hackor heller. jag blir jättesugen. Älskar räkor och rom.
Vad duktig du är.
Kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
helga

helga

8 maj 2009 06:04

Vad kul för maken och vilken fin smörgåstårta. Vill ta en bit...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hossan

8 maj 2009 08:56

MUMS, vad god den ser ut, det vattnas i munnen på mig. :-)

Akvariet blir säkert riktigt fint när det har flyttat in lite fiskar och tillbehör.

Ha en riktigt bra FREDAG!!!!!

 
Sofia

Sofia

8 maj 2009 09:54

Snyggt akvarium!!
Vi har också akvarium, men det är uråldrigt. Skulle vilja ha ett sådant där fint :)
Hur många liter rymmer det? Mitt är på 100 liter, skulle vilja ha större men får inte plats med det.

Det är väldigt rogivande med fiskar. Jag kan sitta länge och bara titta på dem hur de simmar fram och tillbaka.

Lycka till med fiskarna!

http://hoppet.bloggagratis.se

 
Nini

Nini

8 maj 2009 10:08

Oh vilken vacker smörgåstårta!! Och smaskig ser den ut att vara också! :-)))

http://nini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annica

8 maj 2009 10:37

Vet inte hur det ser ut hemma hos dig Nena nu. Men jag tror nog jag skulle placera akvariumet liiite mer mot vänster. Mitten under tavlan så att säga så det inte står direkt i hörnet vid tegelväggen.
Dvs 10-15 cm mot vänster till.
Men som sagt jag vet ju inte hur det ser ut förövrigt så egentligen ska jag inte säga nåt :-)

 
Ingen bild

-Nena-

8 maj 2009 14:38

oskar - ja det blir nog fint

 
Ingen bild

-Nena-

8 maj 2009 16:27

Susanne - Smörgåstårta är jättegott och som sagt räkorna är lätt att pilla bort.

 
Ingen bild

-Nena-

8 maj 2009 16:28

wiper - Tack. Ja det är en god kombination med räkorna och romen.

 
Kimmie

Kimmie

8 maj 2009 16:33

Smörgåstårtan var ju ett riktigt konstverk!
Akvariet ser stort och fint ut - du får visa oss när fiskarna flyttat in.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

8 maj 2009 17:00

helga - ;) Synd att det inte går att ta en bit på riktigt *S*

 
Ingen bild

-Nena-

8 maj 2009 17:01

Hossan - Den var mumsig ;) och du har rätt, det blir säkert jättefint.

 
Ingen bild

-Nena-

8 maj 2009 17:24

Sofia - Detta rymmer 120 liter. Vi har haft 100 liters innan men de har varit längre, detta är högre istället därför fick vi plats med det.
Tack!

 
Ingen bild

-Nena-

8 maj 2009 17:25

Nini - Tack och jo den är jättegod ;)

 
Ingen bild

-Nena-

8 maj 2009 17:27

Annica - Tanken står inte ända ut i kanten, det är bara jag som fotat från fel vinkel.
Tavlan ska flyttas till annan vägg.
Vi har öppen spis där på vänster sida och det är lika mycket golv på bägge sidorna om tanken om man inte räknar stenen på golvet.
Men jag förstår dina tankar när jag ser fotot.

 
Ingen bild

-Nena-

8 maj 2009 17:45

Kimmie - Nu har det kommit vatten i tanken så om någon vecka kanske fiskarna kan flytta in.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards