¨

Direktlänk till inlägg 2 april 2009

Vi hann äta

Av nena - 2 april 2009 18:51

och maken fick fara på jobb.

Bara natten kvar av denna jouromgången.

Skönt det!!

Hoppas han snart kommer hem och att natten blir lugn.


 Jag vet att jag gjort en massa idag och nu har jag ont i armarna, mest höger armen och det är så trist.

Får ta det lugnt i morgon och bara vara "arbetsledare" och stå och peka när vi ska på tippen. Maken får jobba för två istället.

De är det som är mest jobbigt för maken han jobbar full tid och får ta så mycket annat här hemma som vi egentligen skulle vara två om.

Jag mår dåligt av det för jag vill ju inte att min man ska behöva dra så stort lass men gör jag något så får jag ju ont sedan och då kan jag inte göra något alls.....

Och nu känner jag mig mest gnällig....


 Solen har varit framme hela dagen och det har varit riktigt skönt ute.
Jag hoppas verkligen att det är våren som kommit och det för att stanna denna gången.

Good Evening  
 
Kimmie

Kimmie

2 april 2009 19:09

Kanske maken kan slippa fara ut i natten nu om han har lite tur. Klart det känns trist att inte kunna göra sånt man vill klara av men din make verkar vara en genomsnäll man och han gör det säkert gärna.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

2 april 2009 20:10

Känner så väl igen det där med att man måste lassa över för mycket på mannen. Mår dåligt av det och känner som om jag inte gör någon nytta alls... ett dilemma... men vad skall man göra?

http://hoppet.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

2 april 2009 20:19

Ser att din man jobbar jour, skönt att det bara är en natt kvar.
Tror inte att din man känner så utan den som kan får göra lite mer. Vi har varit sjuka i omgångar och ibland har jag fått göra mer och ibland min man. Har man nåt kroniskt och den andra parten är frisk så blir det ju på det viset.
Ha en bra kväll

http://wiper.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

2 april 2009 20:22

Kimmie - Ja vi håller tummarna att han slipper fara ut i natt.
Än är han inte hemma.

Han är otroligt snäll och förstående så jag vet ju egentligen att jag inte behöver känna som jag gör men det blir så i alla fall då och då.

http://nena.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

2 april 2009 20:23

Sofia - Nej det finns ju inte så mycket att göra tyvärr. Man gör det man kan och sen får man vila några dagar.

http://nena.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

2 april 2009 20:24

wiper - Ja det är skönt att det snart är över för denna gången.

Jag vet ju innerst inne att maken min inte alls ser det som jag känner det men det är svårt att inte känna så i alla fall då och då.
Tack detsamma

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hossan

2 april 2009 21:26

Jobbigt när man känner att man belastar, men som de andra skriver (och som du säkert vet med dig själv också) så tycker inte omgivningen och speciellt inte din make så och vet dessutom den bakomliggande orsaken. Ibland är det extra jobbigt med värken när man känner att det är så mycket man hade velat göra och då är det inte kul att bara stå och "peka" om man ens orkar närvara när sakerna ska bli utförda... :-( Tänk om ork fanns att köpa!
Det finns det har jag hört, jag tror att det heter knark... och inte vill man bli narkoman på kuppen. (Nu försökte jag vara rolig med, men det är inget kul med att ha ont och känna sig orkeslös)

Kram

 
-Nena-

-Nena-

2 april 2009 21:33

Hossan - Ja det är jobbigt när de känslorna kommer farande och det brukar oftast vara när jag vet att vi har att göra och att jag inte kan hjälpa till fast det är jag som föreslagit det hela (inte just denna gången förstås).

Ja tänk om man kunde köpa ork, vad livet vore enklare då.

Nej narkoman vill man ju inte bli precis men jag såg din humor i det hela ;)
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

3 april 2009 00:44

men vad jobbigt förstår att du känner så när du inte kan hjälpa till men det är ju tur att gubben kan ta det största lasset så du får vila din onda kropp. härligt med vårväder. förresten du har nåt på min blogg från mig kramizzzzzzzzz

http://janet65.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

3 april 2009 07:26

janet65 - Ja jag är glad att jag har den man jag har.
Tittar in på din blogg senare idag.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards