¨

Alla inlägg den 10 november 2008

Av nena - 10 november 2008 16:34

Kanske inget för känsliga ;)


På ett sjukhus, i ett väntrum, sitter de anhöriga till en mycket sjuk person.
Läkaren kommer in, mycket trött och säger:


- Jag är så ledsen. Jag har dåliga nyheter.


Det enda hoppet för er släkting är en hjärntransplantation. Det är väldigt riskfyllt MEN det är det enda hoppet.


Ni får själva betala för hjärnan.


Efter en lång tystnad frågade någon

'Okej, hur mycket kostar en hjärna?


Läkaren svarade:

5 000 kr för en manlig hjärna och 200 kr för en kvinnlig.


Männen i rummet försökte hålla sig för skratt och att undvika ögonkontakt med kvinnorna.


En av männen frågade med ett något triumferande uttryck i ansiktet:

Varför kostar den manliga hjärnan så mycket mer?'


Läkaren log åt den något oskyldigt, barnsliga frågan och svarade:

Det är standardprissättning.


Vi måste sänka priset på kvinnliga hjärnor eftersom de ju faktiskt är använda.


Nu vill jag ju noga poängtera att jag inte tycker illa om män eller på något sätt vill antyda att de inte tänker ;)

Av nena - 10 november 2008 13:23

och jag kännner mig mer som människa än i morse.
M skickade sms hem. De skulle sluta redan 11.50 men ingen buss gick hem så jag fick åka och hämta henne. Inte så kul att sitta i skolan eller vara ute i det här vädret.
Det saknades lärare eller vad det var till eftermiddagens lektioner så därför skickade de hem niorna istället för 4:orna (som de delar lärare med) det var lättare för annars hade de fått kontakta alla 4:ornas föräldrar.

 Nu har vi ätit lunch och hamnat vid vars en dator. M med lite skolarbete och jag mest för att slösurfa en stund medan tvättmaskinen gör sitt jobb.

Pisan - Halsont har jag inte haft som fibrosymtom innan men det kan ju komma så där hux flux kanske. Jag har inte mer ont i dag än i går så jag hoppas på att det försvinner snabbt. Värst är nog stelheten i kroppen.

Av nena - 10 november 2008 08:13

Har sovit jättedåligt i natt och ska nu försöka ta igen några timmar.

Töserna har haft sovmorgon idag och ska snart ge sg av mot skolan.

Ute är det grått och blåsigt.



helga - Ett samtal till pappa är bra det också.

Kimmie  - Ja det var väldigt gott. Känner miginte sämre i halsen idag i alla fall så kanske blir det inte mer av förkylningen *hoppas*.


Ha en bra måndag! 



Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards