¨

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2007

Kräftor och räkor

Av nena - 11 augusti 2007 23:01

i massor. Ja jag åt ju visserligen bara räkor men det var en hel del. Svärmors paj är supergod och hon hade även gjort kycklingspett som smakade underbart gott. Det var någon ny marinad eller kryddning som hon ville testa, ett recept hon hittat i någon tidning och nu fick vi vara försökskaniner. Jag ska skriva av receptet en dag för det var supergott.


 Vi har haft en trevlig kväll och pratat (eller lyssnat) på våra föräldrar då de pratade om hur det var då de var unga och gick i skolan bl.a Kul att höra.

Min mamma och P´s pappa är ju uppvuxna på samma ställe och har nog umgåtts en del som barn. Min morfar och P´s farmor jobbade på samma bageri så de kände ju varandra väl. Kul att just vi två träffades sen.

P´s farmor var så glad att P träffade mig för då fick han ju en ordentlig tös som hon sa, hon visste ju vem min morfar var och det var en bra karl *S*

 En massa hyss som våra pappor, ja även mammor hittat på var kul att höra på och barnen har fnissa mycket ;)


 Nu ska jag slappa en stund i soffan innan jag ska sova.
Natti natt alla och sov så gott

 
 
Ingen bild

Annica

12 augusti 2007 07:32

Ibland är världen rätt liten när släktingarna känner varann från förr på bägge partners sida.
O då är Sverige ändå avlångt och rätt stort jämnfört med lilla ön här mitt i havet.
Här känner alla alla liksom.

 
Ingen bild

Nicke

12 augusti 2007 14:31

hej.kycklingreceptet ser jag framemot då jag är kinkig på hur kyckling smakar..Annica gillar ju kyckling så hon blir säkert glad om vi provar nåt nytt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards