¨

Alla inlägg under juli 2007

Av nena - 27 juli 2007 10:29

vaknade hur svettig som helst och fick hoppa direkt i duschen. Det har varit sååå varmt i rummet i natt och då har vi ändå haft fönstret öppet. Töserna hade lyft ner sina madrasser från loftsängarna och sov på golvet, lite svalare tyckte de men de fick också hoppa i duschen direkt.


 Ska se om jag kan hitta ett nytt regnställ idag men vet inte riktigt var jag ska börja leta. har varit på jakt innan men utan resultat. Alla har väl behövt regnkläder denna sommaren...

Fick pengar av mamma i går till ett nytt. Tack mamma!

Av nena - 26 juli 2007 21:20

Så klart började det att regna innan vi kom i väg till sjöarna. Så typiskt! Jaja vi åkte iväg i alla fall för att se hur det såg ut där med vägar och annat.
När vi kom fram var det bara lite duggregn så vi gick av och lät hundarna komma ut ur bilen.
Molly blev ju sjövild då hon såg vattnet, hon vet precis vad det innebär då vi är där ;)
Doris blev också vild då hon såg vattnet och tog ett steg ut och sen simmade hon så fint så. Henne hade vi i långlinan men Molly kommer direkt på inkallning och hennes lina har vi lagt någonstans där vi inte minns... säkert jag som varit duktig ;(

 De tyckte det var så mysigt att simma och busade med pinnar och varandra. Mollan försökta ta linan som Doris hade efter sig och Doris tjuvåkte på Mollans rygg ;)

Vi blev också blöta eftersom det började regna ganska ordentligt efter en liten stund och sen skakade ju de fyrbenta av sig precis intill oss så klart ;)

Efter badet åkte vi till McDonalds och köpte glass.


Ett foto till tänkte jag bjuda på och det tog jag efter hundpromenaden i går och de bägge sitter så fint på trappan och väntar på att husse ska få upp handen ur fickan på jackan, ur den fickan som hundgodiset ligger och som de vet så väl att när handen åker ner i den så är det godis på G

 

Av nena - 26 juli 2007 18:05

Maken han har pysslat i köket och för ett tag sen så bjöd han på detta http://www.recepten.se:80/recept/biffgryta.html och gott var det.


 Nu ska vi åka till Sjöarna och låta hundarna bada, vi vill se om Doris har intresset. Mollan har det, det vet vi hon älskar  att bada. 


Av nena - 26 juli 2007 14:44

som idag klarade sitt körkort på första försöket. Stolt över "min" lille hmmm väldigt långa påg ;) Det känns ju som i går då han somnade i mitt knä när vi var på utflykt men han säger att det inte var i går, han påstår att det var när han var 3 år *S*

 Vi har varit och handlat och vi har städat i Prinsens bur. Han har fått en massa "Toa-lätt" sånt som kattorna har i sina kattlådor. Han gräver och har sig nu för att ställa allt till rätta. Sandbadet har blivit större och han ser ut att trivas riktigt bra där i buren.


 Solen har kommit tillbaka. Men så tog jag också in tvätten då den var nästan torr för det kändes som om det skulle börja regna. Sa till J att nu när jag tagit in tvätten så kommer säkert solen igen och det gjorde den ju också. P stängde av de där plattorna som ska värma vattnet i poolen med hjälp av solen också då den försvann... nu vågar vi inte sätta på dem igen för då försvinner den där lampan på nytt.


 Nu ska jag sätta mig på altanen och lösa lite korsord och dricka ett glas kall cola.

Av nena - 26 juli 2007 12:06

Gick inte upp förrän vid 11 tiden. Känns ju som om halva dagen är borta direkt.

Solen skiner så jag har hängt ut lite tvätt (så det kan börja regna)
Nu ska vi snart åka och handla lite inför helgen, lämna tipset som min mamma kört ifrån och sen ska jag bara göra inget.
Är trött i dag, ont i kroppen *ovanligt*. Känner mig bara blä...

Av nena - 25 juli 2007 17:33

Min mailvän har fått ny dator och nu kan vi "prata" igen och slippa snigelposten. Så glad jag blev när jag såg att hon skickat mail idag.


 Huvudvärken som antagligen kom efter en natt med nackont släppte när Iprenen kommit i magen efter frukost.


 Vi har varit på IKEA tillsammans med alla andra känns det som. Det var en del saker som vi behövde därifrån och när vi ändå hade ärende till Hbg så stannade vi till där.
Var en sväng på en av Antikmässorna i samma stad också där min mamma och pappa är.


 Glass på McDonalds och nu hemma och håller på att fixa middagen som i dag består av kokt potatis och stekt fisk.

Sen blir det en sväng i skogen med hundarna.

 Solen kom då vi var på IKEA och det är fortfarande ganska så fint väder, lite blåsigt men inte kallt. I natt har det ju regnat en hel del såg vi på pölarna.

Av nena - 25 juli 2007 10:27

Någon som vill ha den???

 Tack Kimmie för tipset, ska genast titta in där.

Av nena - 24 juli 2007 21:06

Underverk (Klickbara länkar i frågorna)


 

  • Vilka av Sveriges [7 underverk] har du besökt/vill besöka?

- Turning torso har jag varit vid men inte i och Öresundsbron har jag sett på håll. Globen har vi åkt förbi en massa gånger då vi irrade runt där en semester *S*
Öresundsbron skulle jag vilja åka över men jag är inte speciellt förtjust i att åka över broar. Det tjatas om det här hemma att vi ska så en dag så får jag "offra" mig ;)

Ishotellet skulle jag vilja besöka och Göta Kanal skulle vara kul att åka på.


  • Vilka av Världens [7 underverk] har du besökt/vill besöka?

- Har inte besökt något av dem men det hade varit kul att göra det. I vilken ordning vet jag inte.


  • Vilken plats/byggnad skulle du vilja kalla ett riktigt underverk och varför?

Vet inte riktigt. Något gammalt och välbevarat ställe kanske...


  • Vilken artist skulle du kalla för ett riktigt underverk och varför?

Finns nog en massa men jag kan inte komma på någon så på rak arm...


  • Har du gjort något som i dina ögon är ett underverk, vad?

Mina barn är mina underverk


Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards