¨

Alla inlägg under september 2006

Av nena - 6 september 2006 11:23

det är ju att man inte behöver passa någon tid på morgonen. Man kan sova hur länge som helst. Det gjorde vi idag. Vi alla sov till kvart över 10 och det var så skönt att bara få sova tills man vaknar själv. Idag är M ocg J riktigt snoriga, de nyser och snyter sig i skift. Måtte jag slippa ifrån det där. J håller på med sista mattetalen som hon fick i går. Jag kunde hjälpa henne och det var ju helt fantastiskt *s* Hon kom och sa att hon inte kunde de två sista och frågade om hon skulle vänta till pappa kom hem. Jag sa att jag kunde titta på dem och kanske förstod jag dem. Hon fnissade lite och gav mig boken *undrar varför* Jag klarade ju dem *S*

Av nena - 6 september 2006 00:49

Nej eller jo det borde jag men jag kan inte. Har kryp i benen och då kan jag inte bara ligga där i sängen. Läsa skulle jag ju kunnat göra om jag inte hade blivit så förbaskat trött i armar och händer när jag håller boken. Magen är inget alternativ att ligga på....Usch vad jag gnäller. Jag är gnällig speciellt nu är jag det *suck* Kom på att jag har inte skrivit om den lilla nya leken vi har i bilen. Förr var det Gula bilen som lektes. Där man hojtar till var gång man ser en gul bil. "Gul bil" hördes jämt och ständigt i baksätet och det smittade av sig... minns en gång då jag åkte med samres till Lund och jag såg en gul bil och hojtade till... chauffören tittade konstigt på mig och sen skrattade han och sa att då vet jag att du har barn i 10 års åldern *asg* Hur som helst. Nu är det nummerplåtar som gäller. Det var någon av töserna som kom hem och sa att man skulle leta nummerplåtar 001 -002- 003 osv. Hur lätt är det??? Fast då vi var på föräldrarmöte i skolan så var det en pappa som kom med en buss, han jobbar för ett busbolag och hade en körning den kvällen. Vi stod och pratade med honom efteråt och han berättade att bussen var ny och det var oftast han som körde den... jag memorerade nummerplåten så att jag visset att det var han som kom om han vinkade, jag är kass på att se vem folk är i bilar och bussar. Hur som helst så när han sen körde framför oss på vägen hem så sa P lugnt och sansat 001 hmmmmm När vi var på jakt och fiskemässan så var det en bil framför oss som jag tyckte hade ett hjul som såg ut att trilla av precis när som helst... den körde framför oss lääänge, säkert några mil då J plötsligt hojtar 002. Den kvällen som M var på paddeltur med skolan var vi andra i Lödde och handlade och när vi kör på motorvägen på väg hem så säger J "Gul bil (ja den leken hänger med) OCH 003. I lördags var vi ju på brandstationen och då hittar J (åter igen) 004. Det var brandmästarens bil... Har hon tur eller har hon tur??? Men så när vi var i Helsingborg och handlade innan bion på Maxi så hittade JAG 005. Tjohoo!! Så i måndags då J åkte skolbussen från skolan så hittade hon 006. Nu ska det vara 007 och den vet vi var den finns. En grannes ex-man har den nummerplåten så vi väntar bara på att han ska komma och hämta barnen *S* Så kul har vi då vi är ute och far *S* Nu ska jag spela lite onlinespel innan jag gör ett nytt försök att sova.Vink Vink

Av nena - 5 september 2006 18:15

Tur inte J har feber och är jättetrött för då hade hon inte orkat göra all den läxa hon fick idag för att hon varit hemma... Fast det är klart en del av det kunde hon inte göra för hon har inte fått boken. Då menar jag inte att den är kvarglömd i skolan utan hon har inte fått den alls. Kul fröken *s* M har inte fått någon läxa än och P ringde en av hennes lärare. Eleven brukar få ringa till de lärare som de skulle ha haft men eftersom böckerna ligger inlåsta i skåpet visste hon inte riktigt hur det skulel gå till. Så hon skulle undersöka saken och återkomma imorgon. M känner sig lite bättre men nyser rejält så det blir nog fler dagar hemma.

Av nena - 5 september 2006 10:50

alla somnade ganska fort. Lilla J är inte riktigt lika ledsen längre även om hon tycker det är synd att missa slöjden. Ska bara ta det lugnt och ev. så steker vi krabbalurer till lunchen.

Av nena - 5 september 2006 07:06

bägge har ont i halsen. Var ska detta sluta??Lilla J är ledsen och ville inte berätta att hon hade ont för om hon stannade hemma så missar hon träslöjden. Samtidigt så kanske hon missar scouterna på lördag om hon inte stannar hemma och tar chansen att bli frisk... jättejobbigt när man vill men inte kan :(( Nu ska vi alla tre krypa ner i vår stora säng igen.

Av nena - 4 september 2006 23:56

Av nena - 4 september 2006 18:05

Var och mötte lilla J när hon slutade skolan. När vi kom cyklande vid brevlådorna så började det droppa lite smått och när vi väl satt cyklarna och kom in innanför dörren så öppnade himmelen sig... tack för att vi hann in annars hade vi nog sett ut som två dränkta kattor *s* Sen har det hållit på så, ömsom sol och ömsom jätteskurar. Stormat har det också gjort men det känns som om det har mojnat lite nu. Nu ska vi äta middag, spagetti med köttfärssås har kidzen beställt.

Av nena - 4 september 2006 13:19

Äntligen har det börjat igen. Gillar den serien på något sätt och det brukar vara mitt lunchsällskap när barnen är i skolan.

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards