¨

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av nena - 21 mars 2010 12:47

 Idag betalar jag för gårdagen men det känns ok... eller ja jag hade ju väldigt gärna sluppit betala men jag visste ju att det jag gjorde i går resulterar i det som är idag så det tar jag och tar det lugnt idag.

 Jag har bara suttit och vikt lite tvätt och sett till att det är tomt i tvättmaskinen tills scouten kommer hem och kan slänga in allt som ska tvättas i maskinen.


 Just nu håller maken på att ta bort bordet som vi haft i köket.

Det är ett glasbord och kommer att åka på tippen i de närmaste dagarna. Helt är det men jag har sett massor av sådana på blocket så att ens lägga jobbet på att försöka sälja det orkar vi inte.

Sedan ska nya bordet på plats.


  

Så här ser det nya ut och det är praktiskt att man kan fälla ner bägge skivorna om vi behöver mer plats i köket.


 Om en timme och lite till kommer J hem.

Hon har säkert haft det toppen för igår blev det inget sms-skickande som det brukar vara på kvällarna då hon är borta.

Bara ett där hon sa att allt var bra ;)


 Hoppas ni alla har en fin söndag.

Bloggpromenad kommer jag att ta senare i kväll.

Av nena - 21 mars 2010 00:09

 Det var tomt utan henne idag då vi var hos kompis på middag. Hans barn frågade efter henne några gånger och jag kände att hon fattades idag.


 Det har varit en lång dag och jag ska snart lägga min ömma kropp i sängen.... ska bara som Alfons Åberg säger....


 Glad att jag fått nytt köksbord.

Vi har ju ganska litet kök och är vi bägge och håller på där ute så är det trångt.

Hittade för ett tag sedan ett klaffbord på IKEA men tyckte att 1700:- var för mycket eftersom vi hade bord redan även om det var lite för stort.
Man trycker ju inte pengar själv precis.

Idag så såg jag bordet stå under en reaskylt. 1000:- billigare eftersom hålen var borrade på fel sida.

Undersidan av bordsskivan var alltså uppåt men man ser absolut ingen skillnad så vi slog till.

Hittade taklampan vi skulle ha och insatsen till ena kökslådan, tyvärr var ju insatsen som man har kryddorna i slut så dem ska en kompis kolla om de finns på ett annat IKEA som han jobbar bredvid.

Lite annat kom ju också med hem som alltid när man är på IKEA.


På biltema köpte vi en ny liten grill som ska vara i husvagnen, den andra är söndergrillad.

På Hornbach köpte maken fisk. Vår guppyhane har varit änkling länge nog nu tyckte han så han fick tre nya honor ;)


 Hemma hos kompis blev det hjortstek, potatiskakorna som de fick lära sig på kursen, smakade mums.

Vi tittade på körslaget och snackade skit.


 Nu ska jag nog snart sova och imorgon kommer lillskruttan hem =)

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards