¨

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Fredag och den är snart slut.

Av nena - 3 december 2010 23:55

 Det var ingen magsjuka som M hade.

Hon kom hem och la sig direkt och somnade som om någon klubbat henne.

Hon hade en hemsk huvudvärk som ledde till att hon blev illamående och så blev det inte bättre av att hon inte fick tag i pappi.

Hon mådde bättre när hon vaknade igen men var ordentligt täppt i näsan så hon har visst fått syrrans (eller mormors) förkylning.

Skönt att det inte var magsjuka för det är inget vidare.

Idag har hon mest legat i sängen och läst och så har hon svarat på sms från kompisar som saknade henne =)


 Jag har arbetstränat, det gick bra trots att jag har så ont.
Kändes ganska så skönt att komma hemifrån ett tag och tänka på annat.

Jag har ju ont i lederna oavsett var jag är just nu så det enda som skulle vara ett problem är ju humöret just för tillfället.

Jag trivs där på bibblan och tycker om att komma dit. Har bara papper på att jag får vara där året ut men hoppas hårt att de skriver en förlängning på det. Å som jobbar där vill gärna ha tillbaka mig efter nyår och det känns toppen.


 Maken han har ju haft jouren denna veckan, alldeles tyst har luren varit hela veckan och det är ju skönt.
Idag hade han veckovila och när han hämtade mig efter jobbet passade vi på att göra sådant som måste fixas då det är vardag.

Fick även helghandlat.


 I kväll har jag satt ihop granen, i morgon ska de kläs.

Lite tidigt men eftersom jag har lådorna inne med kulor och sådant så fixar vi det nu så vi kan sätta ut lådorna sedan.
Ska bara hitta en ny ljusslinga till den i morgon och så ska vi försöka hitta en ny jacka till J så hon slipper frysa ;)


 På söndag har vi inget planerat mer än att J ska på godstjänst på eftermiddagen.

Då blir det en riktig vilosöndag!


 Nu loggar jag ut för helgen och önskar er alla en fin och skön sådan.

Var rädda om er och varandra ♥

  

 
 
Pisan

Pisan

4 december 2010 07:30

Vad skönt att det inte var magsjuka! Det är verkligen ingen höjdare. Men tråkigt att tösen är sjuk. Hoppas hon blir bättre snart. Ungarna har tjatat om att vi skall ta fram granen redan nu och klä den men jag vill vänta lite till, till Lucia åtminstone. Får väl se om jag ger efter nu i helgen eller inte.... :-) Ha en fin helg vännen! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

nena

5 december 2010 20:43

Ja verkligen skönt.
Nu är hon mycket bättre och ska till skolan i morgon... om bussarna går som de ska vill säga.

Vi brukar inte heller ta in (sätta ihop) granen förrän till Lucia så detta är lite i tidigaste laget men den lyser ju så fint där i hörnan =)

Kram ♥

 
Helga

Helga

4 december 2010 12:50

Skönt att det inte var magsjuka iaf - det är nog det värsta!

Kul att du trivs så bra på arbetsträningen - hoppas att du får fortsätta!

http://helga1.bloggplatsen.se

nena

5 december 2010 20:41

Ja magsjuka tillhör klart det värsta.

Ja det skulle vara toppen att få fortsätta ett tag till i alla fall.

 
Kimmietid

Kimmietid

4 december 2010 15:42

Då går du precis som jag och inväntar besked om vad som ska ske efter nyår - visst är det frustrerande att inte veta! Ha en härlig helg!

http://kimmietid.blogspot.com

nena

5 december 2010 20:40

Ja man vill ju veta inte behöva fundera om vad som komma skall.

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards