¨

Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Måndag

Av nena - 21 juni 2010 11:46

Helgen har varit ganska så bra.

Vädret har varierat men det har inte regnat, bara sett ut som om det skulle kunna göra det.


 Lördagen tillbringade jag och lilla dottern större delarna av framför tv´n och tittade på allt om Victorias och Daniels bröllop.

Så fina de var och talet som Daniel höll till sin Victoria var fint.


 Maken han brydde sig inte, han var ute och skrapade huset.

Så nu är de väggar som behövde skrapas skrapade och även grundmålade. Skönt att ha kommit så långt.

En sida är även tvättad och klar för att ta emot färg.

En sida kvar som ska tvättas bara.

Gårdagen ägnades också till detta och jag befann mig då mestadels i en stol intill.

Skrapa och måla är inget som mina armar tillåter... tyvärr för jag tycker det är kul att måla...


 Töserna var ute och rollade och gick med hundarna och så fick lillasyster åka på storasysters moppe för första gången med storasyster.

Mitt mammahjärta satt då i halsgropen och jag gillar det inte men det gick bra och storsyrran kör försiktigt med sin syster =)

De får hålla sig här hemma på vägarna än så länge.

Lillasyster sken som en sol när de kom hem igen. Hon älskar att åka moppe och har åkt mycket på mig tidigare när jag kunde köra och hon fick åka (jag har ju bara en 30-moppe).

Jag tog en sväng på tomten här hemma på min eftersom jag ändå skulle flytta på den så maken kom fram till husväggen. Det var kul *S*
Jag älskar att köra min "Kalle".


 Idag är det lite sol och lite utan sol.

Jag har med hjälp av M hängt lite tvätt här ute och hoppas på att det ska torka.


Ha en fin fortsättning på dagen!

 
 
Nini

Nini

21 juni 2010 19:29

Jag är ingen rojalist, men "tvingades" att titta eftersom sällskapet på kalaset skulle det. Och jag måste säga att det var helt underbart. Vilket sagobröllop!
När Daniel strök en tår ur ögonvrån gjorde min Sonny också det. Han växer i mina ögon för varje dag. Den borne romantikern!
Tänk att två karlar (mitt ex och nya) kan vara så mycket som natt och dag?!

http://nini.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

21 juni 2010 20:50

Härligt att helgen varit bra. Jag har också kollat på bröllopet som var det finaste jag sätt när det gäller kungligheter. Vad härligt att ni får gjort lite på huset, sånt känns bra. Vad kul att din stora dotter fått en moppe. Förstår att du blev orolig när båda åkte på mopeden.

Hoppas du har en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

21 juni 2010 20:52

Nini - Visst var det ett sagobröllop =)
Det var så gulligt nöär Victoria hon klappade Daniel på kinden och han torkade tåren.
Det kom lite tårar här hemma också, det var mina, men så bölar jag till det mesta ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

21 juni 2010 20:58

Wiper - Ja det var riktigt fint.

Skönt att ha kommit igång med husmålningen som egentilgen skulle gjorts förra året.
Tack detsamma till dig
Kram!

http://nena.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards