¨

Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Borde sova, det är ju måndag imorgon (idag)

Av nena - 22 mars 2010 01:10

Klockan ringer 7 för mig och J.


 Har haft väldigt ont idag =(

Jag vet att jag gjorde saker i går som jag vet leder till detta så jag har inte gnällt men det känns ändå fördj*vligt att jag inte kan ta en sådan dag utan att få ont.

Det är ju egentligen bara normala saker som vi gjorde. Egentligen gjorde jag ju inte så mycket mer än gick...gick ju inte ens i trappor utan åkte hiss eller rulltrappa. Bar inget... mer än ansvaret kanske... det kan ju vara tungt nog i och för sig.


 Solen kom i middags och jag gick ut och tittade på när maken lastade den gamla bilen med en massa som vi samlat på oss i väntan på släp men nu fälldes sätena och vi fick in allt.

Gammalt datorbord från J, en del av mitt gamla datorbord. Fläkten som maken plockade ner från taket i dag innan han satte upp nya lampan + det gamla köksbordet.

Skönt att bli av med det!


 Hem kom en glad och nöjd scout. Hon hade haft det toppen och mer därtill.

Rena lyxlägret var det för de två ledarna hade fixat både mat och disk. Det får de annars göra själv.

De hade fått tala om vad de ville ha att äta och sedan förhandlat fram så att alla var överens.

I går till lunch hade de köttbullar med mos och till middag blev det kycklingfilé med strips och bearnaisesås.

Idag till frukost hade ledarna överaskat dem med pannkakor, bacon och äggröra för de som önskade... allt istället för gröt ;)

Till lunch var det pytt-i-panna.

I går på dagen hade de varit ute på hajk och upptäckt området omkring stugan. De tre patrulltjejerna och den enda patrullkillen är sammansvetsade och de hade nog drivit lite med den unga ledaren, ja med glimten i ögat och jag vet att han tycker det är jättekul att hajka med dem. Det är ett kul gäng.

På kvällarna har de spelat kort, lyssnat på musik och försökt komma ifrån juniorerna... de tycker det är lite trist att de jämt är med dem men det är ont om ledare så det är inte så lätt.

De ska snart bli patruller så de vill helst vara själv så mycket som möjligt innan.


 Pappan körde J ända hem och han hade tyckt det var kul att skjutsa så kanske blir det fler gången ;)


 Nej nu ska jag försöka komma i säng.

Har varit på bloggrunda men inte kommenterat så mycket idag.

Känner att jag blivit dålig på det just nu men det blir nog bättre när jag känner mig bättre igen.

Men jag är hos er och läser i alla fall.


 
 
Lena

Lena

22 mars 2010 08:24

Ibland behövs inte mycket föränn man får ont, tycker att vädret påverka mig mer i år än andra år.

Hoppas att det känns bättre idag!

Kramar

Lena

http://wilenas.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

22 mars 2010 08:30

Låter som om J har haft en toppenhelg! Minns hur det var när man var tvungen att dras med de som var yngre =) inte någon höjdare. Hoppas du fick sova och att det känns lite lättare idag.

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

22 mars 2010 08:34

Lena - Ja vädret har också satt sina spår i vinter, det och en massa annat är ingen bra kombination.

Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

22 mars 2010 08:36

Kimmie - Ja en riktigt bra helg känns det som.

Lite synd var det när de fick flytta från juniorerna till patrullerna och kåren blev av med ledare så de fick liksom stanna kvar i samma och bara byta namn.

Jo lite sömn fick jag.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

22 mars 2010 08:50

Det är OK om du inte kommenterar. Jag gör inte alltid det heller, men läser gör jag. Vad mycket det hände hos er i helgen...

http://helga1.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

22 mars 2010 11:52

Tråkigt detta med fibron som är ett gissel för så många. Vet inte om det är några män som drabbas av detta?. Härligt att få köpa lite nytt och slänga iväg gammalt. Kul att J hade så bra på lägret och att det kändes lite lyxigt.

Hoppas att du mår lite bättre längre fram på dan

Sköt om dig vännen
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

22 mars 2010 19:39

Helga - Så bra ;)
Nej jag vet ju att man inte behöver men jag brukar försöka göra det.
Ja mycket har det varit här hemma i helgen, skönt att det är vardag så man kan vila ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

22 mars 2010 19:46

wiper - Ja fibro borde förbjudas.
Tydligen ska min granne ha fibro, han är man men jag tror nog att det är flest kvinnor som drabbas... men som sagt det är bara vad jag tror.

Ja kul att få lite nytt och fräscha upp lite.

Tack och kram

http://nena.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards