¨

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Pannbiffar

Av nena - 7 januari 2010 17:38

 Det har jag gjort nu medan maken skalade potatis och nu stekar han dem...pannbiffarna, potatisen kokar.


 Har inte gjort något alls som jag tänkt idag, nu var det ju inte så mycket jag tänkte göra men det hade ju varit bra om något hade blivit gjort.

Kom aldrig ut i trädgården, telefonen ringde så jag pratade bort en stund där och sen kände jag inte för att ta på mig en massa kläder för att gå ut en stund.

Lakanen är inte heller avplockade som jag tänkte. Vet inte varför, har ingen bra förklaring till det mer än kanske latheten satte in.

Vi, jag och maken får göra det tillsammans sen, det är ju så mycket roligare att göra saker tillsammans...


 Nu är det i alla fall snart middag och det är bra för det kurrar i magen.

Den har jag i alla fall hjälpt till med så något har jag ju faktiskt gjort ;)


 
 
Kimmie

Kimmie

7 januari 2010 18:57

Det går snabbt och lätt sedan med lakanen när ni hjälps åt. Ibland försvinner bara tiden - allt du tänkt blir gjort en annan dag.

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

7 januari 2010 20:14

Kimmie - Ja nu är det gjort och det gick fort.

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

7 januari 2010 21:19

Vad skönt att kanalerna kom tillbaka. Annars hade ni fått hålla till godo med femman ett tag hihi
Värre kanaler finns det trots allt..

Tänk vad tiden kan gå fort fast man inte gör nåt speciellt. Så fort man tänker tanken att man ska göra nåt så verkar en timma bara försvinna i tomma intet..

Ha en mysig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

7 januari 2010 21:26

Sussi - Ja jag var glad att det var femman och ingen trist kanal som stannade kvar.
Skönt att de kom igen i alla fall.

Ja tiden bara försvinner ibland.

Tack och detsamma.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hossan

7 januari 2010 22:10

Det händer nästan ALDRIG att jag lagar mat :-(
Men det är väl ett måste om man är mer än en :-)

 
-Nena-

-Nena-

8 januari 2010 10:42

Hossan - När det bara var jag och maken så åt vi på jobb och hade sedan bara goda smörgåsar eller något annat lättare när vi kom hem, men sedan töserna kom så har vi alltid lagad mat till middag.

När jag är själv, händer sällan men då tycker jag att det är väldigt trist att laga mat och äta själv så då blir det oftast något snabbt att bara värma.

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

8 januari 2010 11:11

Härligt när man kan hjälpas åt. Du kan inte ha lika stor latmask som mig ;) det är full fart hos dig tycker jag.

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

8 januari 2010 12:18

wiper - Ja det är roligare att göra det tillsammans.

Kram

http://nena.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards