¨

Alla inlägg den 2 juni 2009

Av nena - 2 juni 2009 22:45

Har varit på väg till sängen ett tag men fastnade vid datorn

Photobucket
Av nena - 2 juni 2009 17:48

 Det plaskas vilt i poolen Bägge döttrarna kastade sig i den för en stund sedan. En annan fryser bara man ser dem ;)


Maken han har tänt grillen och än är det blå himmel här så  det blir nog ingen våt grillning.
Inne får vi sitta och äta för det har tagit  att blåsa och då är vår altan inte så skön att sitta på.


 Det hade varit bra i skogen för J trots att hon inte var så pigg på det.
So- redovisningen är framflyttade till torsdag eller fredag ochlraren som skulle ha det andra projektet var inte i skoan idag och komer inte förrän på torsdag.


 Nu ska jag fixa lite i köket. 

Av nena - 2 juni 2009 13:57

 Idag är grannhundarna ovanligt tysta. Kan mitt hot om att vattna husse ha hjälpt???

Sitter här på altanen och bara njuter av lugnet.

Solen är inte så skarp idag och det är inte lika varmt som i går men det gör inget.


 Har tagit fram lite kött som ska grillas till middagen, måtte det hålla tät...fast vi kan grilla även nr det regnar så det gör inte så mycket men det är ju mysigare utan regn.


 Om en stund slutar töserna och de är hemma om en timme eller så.

Ska bli skönt med lite sällskap. 

I går ville jag bara vara själv och idag vill jag ha sällskap.
Mamma och pappa var här en stund när de ändå gick förbi för att hämta sin post.

Skönt att få prata av sig lite.


  

Av nena - 2 juni 2009 11:32

 och det är ganska så varmt idag också men de har lovat sämre senare, i kväll eller så.
J är nog tacksam om hon kan få gå till skogen utan regnkläder och jag förstår henne.
Det var inte hennes dag idag tyckte hon för hon hade en muntlig redovisning i SO och det avskyr hon verkligen och sen skulle ett annat arbete lämnas in, ett arbete som hon jobbat hårt med i flera veckor men som hon tror att läraren inte blir nöjd med för att det är inte mer än ett papper skrivit om en av sakerna. Läraren ville ha minst två men hon kunde inte komma på mer och vi försökte hjälpa henne men det gick inte att skriva mer... det är som en bok och det ska vara nio kap. och sista kap. hade bara ett papper, de andra hade 2-3 så jag sa att hon skulle lämna in det i alla fall och så fick det bli vad det ville av det hela för boken är jättebra och mer hade förstört den.

Ja och så var det då utflykten till skogen som J inte känner som utflykt utan mer en promenad hem och sen tillbaka till skolan för att ta bussen hem.


 Jag fick ingen direkt sömn när töserna gett sig av, men lite vila fick jag. Hade svårt att ligga så länge eftersom det gjorde ont i nacken.

Känner mig trött men jag ska nog klara att hålla mig vaken tills det är dags för sängen i kväll.



Av nena - 2 juni 2009 06:57
Photobucket

 Idag vet man inte riktigt vad det ska bli för väder.

Trist, nu vill man ju ha det där fina väder som vi haft några dagar. Hoppas i alla fall att det håller tätt när lilla dottern ska ut i skogen på gympan.


 Har sovit ganska dåligt i natt så jag kommer att lägga mig en stund till när töserna gett sig av till skolan. En eller två timmars sömn hoppas jag få så att jag orkar resten av dagen.

Kroppen är som den är, monstret jäklas och jag försöker att inte kämpa emot för mycket.


   Önskar alla en fin dag!

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards