¨

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Ute skjuts det raketer

Av nena - 28 december 2009 14:38

och smällare.

Inne fäktas det vilt.


Grannens lillkille (11 år) har fått raketer och smällare igen så nu lär vi få höra på det till långt efter nyår.


J hon spelar Wii och fäktas, ingen risk att hon blir sittandes i soffan och inte rör sig här inte *fniss*

Gäller inte att komma för nära för då får man sig en handkontroll i huvudet kanske.


 Jag har inte gjort mycket idag. Idag är det vila för min del.

Vet inte om det är väderomställningar som spökar och väckt min inneboende, det är ju kallare igen, dock inte minusgrader.

Fint väder, himlen är blå och det är vindstilla och man kan skymta solen där ute.


 Jag har ringt ett samtal jag var tvungen till men som jag anade så var det inte någon på plats som svarade. Ledighet mellan jul och nyår heter det visst.

Skickade ett mail istället för kanske finns det någon som kollar den, någon som inte svarar i telefonen.

Och visst var det en sådan. Fick svar om att de skickat mailet vidare till den det berör och att denna någon var ledig till den 4/1 så det kund dröja lite innan svaret kom... gör inget, nu vet jag och slipper ringa... det gillar jag ju inte i alla fall.


 Maken jobbar och han jobbar verkligen, en massa som ska fixas och helst på en och samma gång.

Jag ringde för att fråga en sak och han var verkligen stressad... undrar om han ens hunnit ta lunch idag stackaren...

Måtte journallen vara tyst efter kl. 16 idag så han slipper jobba än mer.


 Nu ska jag och töserna fika lite.

 
 
Kimmie

Kimmie

28 december 2009 16:05

Det är det bästa med Wii-sport man får lite motion trots att man spelar TV-spel. Hoppas du känner dig bättre och att maken får en lugn kväll. Vilken rivstart han fick.

http://kimmetid.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

28 december 2009 17:26

Jag känner mig ungefär som du beskriver att du mår. Önskar dig och de dina en fin kväll och hoppas att makens nalle håller sig tyst! Kramar!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

28 december 2009 18:18

Kimmie - Javsisst är det bra att man får lite motion samtidigt som man spelar tv-spel.

http://nena.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

28 december 2009 18:19

Pisan - Hoppas att du får en bra kväll också.
Kram!

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

28 december 2009 19:44

Smällare och raketer tycker jag man ska bränna av på nyårsafton bara. Det finns så många skotträdda hundar och dom har det inte lätt nu!
Om man vet om att det bara är den dan kan man ge sin hund lugnande och så är det bra sen. Nu har vi tur att Doris inte är speciellt skotträdd

Kan tänka mig att Wii går för fullt hemma hos er. Det är ett av dom tv spel jag gillar mest eftersom man får röra sig samtidigt :-)

Ha en fin kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

28 december 2009 20:21

Sussi - Jag håller med dig angående smällarna.
Kan bli riktigt irriterad i mellan åt och framför allt för att de låter en liten kille hålla på själv med dem.
Vi har tur att våra hundar inte är så där jätterädda.
Vår förra hund var livrädd och då var man inte glad dagarna innan och efter nyårsafton.

Ja det Wii:as för fullt *S*

http://nena.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards