¨

Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Kväll i stugan

Av nena - 15 september 2009 21:01

 Snart ska jag leta reda på kudden och lägga huvudet på den.


 J hon har varit iväg på "tonårsgruppen" i församlingshemmet. Det var visst inte så kul som hon och kompisarna hoppats på. De hade typ (hennes nya ord här hemma) lyssnat på musik och sedan fikat på bulle med ost och saft.

Jag erbjöd mig ha "gruppen" här hemma (som består av J och 3 kompisar) efter skolan och jag kan erbjuda lite mer än bara musik.

De har gått där innan efter skolan då de gick i 6:an men då var det lite aktiviteter och pyssel och trodde väl att det skulle vara liknande nu...

Spel som finns där saknar oftast saker, sen är det mest en massa bebisleksaker som de har då det är öppet hus där.


 M hon har tagit det lugnt efter en lång dag i skolan bland djuren. Hon hade "förälskat" sig i en kanin som var så söt så söt. Nej nej inga fler burdjur!!!!!

 

P är ute i vagnen och håller på. Han ska sätta fast gaslarmet och har satt små lamplistor i fönsterna.

Orkar jag så är tanken att vi lånar ut huset i helgen och tar vagnen en sväng.


 Jag har inte gjort ett dugg idag. Bara vilat och vilat.

 
 
Kimmie

Kimmie

15 september 2009 21:51

Ordet "typ" har varit vanligt här länge. Det västa med sådana vanor är att de är smittsamma - jag har också börjat säga "typ" (men jag försöker låter bli)

Som när man själv var tonåring och slängde in orden - alltså och va i varannan mening.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

16 september 2009 07:27

Kimmie - Ja det är verkligen smittsamt det där ordet typ *S* Först sa jag det bara på skoj så där men nu kan jag märka att det kommer av sig själv också ;) Jag försöker också låta bli.

Jag hade nog ordet va som jag brukade mest.
En kompis sa "förstår du vad jag menar" i varannan mening och det blev jag så irriterad på...

 
wiper

wiper

16 september 2009 12:13

Ja det gäller att det blir rätt aktiviteter så intresse skapas.

Ja kaniner är ju så söta men jag förstår att det måste sättas stopp så ni inte får huset fullt med djur ;)

Ibland måste man bara få vila också utan aktiviteter för att fylla på batterierna.

kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

16 september 2009 12:29

wiper - Ja det måste vara något som händer och att de får tips på vad de kan göra då de är där.
Det som de gjorde där i går kan man ju lika gärna göra hemma hos kompisar.

Jag är tokig själv i burdjur men jag vill vara fri från dem så man slipper fixa vakt när vi ska ut med vagnen. Har många som kan passa huset men djuren är det inte så många som vill ha hand om.
Så därför är just burdjur under avveckling just nu.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards