¨

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

Har gjort inget och lite till

Av nena - 9 augusti 2009 18:44

 Hade det väldigt lugnt och skönt ett bra tag och det var precis vad jag behövde.

Mamma som kom hem efter sin semester i natt ringde sen och ville ha lite sällskap då hon skulle fylla på kylen och eftersom jag behövde lite mjölk så åkte jag med.

Sen har vi varit hos P´s föräldrar och fikat och planerat lite.
Det var tanken att vi skulle ha kräftskiva nu på lördag men eftersom vi ska ute med vagnen så skjuter vi på det en vecka.

Beslöt också att vi ska ha 80 års  (40+40)  kalas här hemma på fredagen innan så att vi har större chans att ha fina väder så vi kan sitta ute.

Så det blir en massa festande den helgen ;)


 Planeran för kommande helg är alltså en sväng med vagnen. Hus och burdjursvakt är redan bokad. Skönt att någon kan bo här hemma.

Vi ska  inte åka så långt hemifrån men det ska finnas fiskevatten så att den nyblivna storfiskaren kan fiska ;)

Jag ser själv fram emot att bara få sitta och ta det lugnt, kanske försöka läsa lite, lösa korsord eller bara njuta av någon utsikt och inte ha några måsten.

Skönt avslut på sommarlovet.


 Nu liten bloggpromenad.

 
 
wiper

wiper

9 augusti 2009 19:41

Vad härligt att ha nåt att se fram emot nästa helg. Det är ju toppen att ha bostaden med sig ;)

Det låter som att du kommer att få en avkopplande helg.

Ha en skön söndagskväll
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

9 augusti 2009 20:06

Låter som en jättebra avslutning på sommarlovet!

http://kimmietid.blogspot.se

 
Teija

Teija

9 augusti 2009 21:15

Skönt att ha husvakt när man skall bort. Det är guld det!
Det låter som ni skall få en alla tiders helg:D
Det verkar så mysigt med husvagn.. blir lite sugen på det nu när vi inte har torpet kvar. Hoppas att ni får det gott.
Kramar till dig

http://varannandag.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

9 augusti 2009 22:19

Vad skönt det lät att sitta där och bara va.. Läsa är i och för sig inte så tokigt heller :-)

Vad skönt det måste vara att aldrig varit bakfull..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

9 augusti 2009 22:56

Tack vännen för ditt uppoffrande :)
Kramar om och Önskar Godnatt

http://tomten.bloggagratis.se

 
iesson

iesson

10 augusti 2009 01:34

:-) Är du en av de som fyller 40?? Isåfall får jag gratulera jubilaren i förskott!
Sååå... ni har skaffat husvagn. Vad kul! Lycka till med färden och att mycken fisk kommer upp ur vattnet så att alla blir nöjda på land!
Hoppas du och familjen får en fin helg!
(((kramisar)))

http://iesson.bloggsida.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

10 augusti 2009 10:06

Hej Nena aha det är kalastider i görningen, och husvagnstider med det är ju livet att rulla iväg till någon mysig skogsglänta med sjö och bara få njuta lite. Hoppas det blir fint vädret med fast idag verkar det slå om här nere

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

10 augusti 2009 10:47

wiper - Ja jag längtar verkligen.

 
Ingen bild

-Nena-

10 augusti 2009 10:48

Kimmie - Ja det blir nog det.

 
Ingen bild

--Nena-

10 augusti 2009 10:50

Teija - Ja husvakt är toppen, man slipper oroa sig och så.

Det är mysigt med husvagn!
Tack och Kram

 
Ingen bild

-Nena-

10 augusti 2009 10:52

Sussi - Ska blir riktigt skönt.

*S* Ja det är det eftersom jag sett vänner som varit det och det verkade inte var något som jag missat ;)

Kram

 
Ingen bild

-Nena-

10 augusti 2009 10:53

Micke - Så lite så. Kul att hjälpa till lite.
Bara hojta till igen om det behövs.

Hopaps du haft en god natt.

 
Ingen bild

-Nena-

10 augusti 2009 10:56

iesson - Ja jag är ju det sägs det ;) Fast inte förrän i november. Tack tack.
Maken fyllde i maj så vi tar det så där mitt i.

Vi har bytt och det ska bli så kul att komma ut med den nya.
Fisk hoppas jag de med spö får :)
Tack och kram

 
Ingen bild

-Nena-

10 augusti 2009 11:02

Filifjonkan - Ja det ska kalasas lite här men först kopplar vi av i vagnen lite ;)
Tyvärr såg det inte så lovande ut med vädret men det kan ju ändras, det är ju några dagar dit.

 
margit

margit

10 augusti 2009 20:38

Här också har det regnat/stått spö i backen...och åskat!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

-Nena-

10 augusti 2009 22:28

Margit - Tack för besöket.
Åska hoppar jag ju egentligen helst över.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards