¨

Alla inlägg under juli 2009

Av nena - 10 juli 2009 09:57

 Vi har varit inne med det sista på tippen.
Lämnat firmabilen och hämtat hem gamla Bettan.

Nu är jobb-nallen avstängd och maken han är fri fri fri ;)


 Det är fredag!


Av nena - 10 juli 2009 00:31

men jag hamnade vid tv´n och stannade där efter filmen och sen har jag sett på en massa inspelade program så nu har jag sett allt jag legat efter med.


 Maken han somnade på sängen när han tittade på annat och nu tassade han visst upp för att borsta tänderna så han kan sova igen ;)

Än är luren tyst och får så gärna vara tills klockan 7.00 då den stängts av i tre hela veckor.... ljuv musik i mina öron ;)

 J hon har somnat på madrassen hon har på golvet och M hon sitter uppe än men jag tycker att det låter som om hon håller på att stänga ner datorn nu.


 Natti natt!

Av nena - 9 juli 2009 20:09

 Var gång vi ska lasta släpet så kommer det regn.
Efter skyttet så hämtade vi släpet och fick i allt från häcken och hade sedan lite till som skulle i och då öppnade sig himlen så klart.

Nåja nu är det lastat och imorgonbitti far vi in med det och sen slipper vi se det mer. Sköööönt!!!


 Jag har varit och pysslat lite i husvagnen. Även om vi inte far ut med den så vill jag ha den ren och fin om det kommer någon som vill övernatta.

Tar lite åt gången och bara sådant som kroppen säger att den tillåter.

J hjälpte mig och M lastade in allt i diskmaskinen. Fräscha upp det efter vintern.


 Nu har vi landat här inne och det blir nog en film snart skulle jag tro.

Vi hoppas att maken slipper jobba mer denna jour också.

Av nena - 9 juli 2009 13:11

men väldigt grått och trist.


 Maken ringde hem. Han har ont i halsen :(
Vi som trodde att min sjuka inte smittat någon annan här hemma...

Så typiskt nu när han ska gå på semester och allt *surar*
Hoppas det bara är något tillfälligt *håller tummen* men sådan tur kan man ju inte ha.
Japp jag är gnällig och negativ!


 J har kommit av sängen. Idag blev det frukost och lunch på samma gång för henne. Vi andra hade ätit frukost för länge sedan... pannkakor blev det och det är ju inte så dumt vare sig till frukost eller lunch.

Av nena - 9 juli 2009 10:16

 Idag blåser det bra. Ser inte så skönt ut där ute men idag har de inte lovat något regn så jag håller tummen på att det kommer att vara torrt.


 Sovit bra i natt och maken slapp rycka ut. Skönt, hoppas det blir lugnt resten av tiden nu, speciellt i kväll då han har hand om nybörjar skyttet på banan också. Trist om han måste stänga och lämna.


 Önskar er alla en skön torsdag! 

  

Av nena - 8 juli 2009 23:24

Sov så gott!

Av nena - 8 juli 2009 18:53

 Idag blev det pizza. Ingen av oss orkade ens tänka på att laga mat.

Maken han fick sågat klart häcken och vi var och lånade ett släp som vi kom iväg med till tippen... mitt i största skyfallet... jösses vad blöta vi blev och vi fick smyga fram när vi körde.
Fördelen var att vi hade gått om plats på tippen ;)

Nu fick vi bara iväg ett lass så det finns ett kvar till fredag-morgon som vi tar när vi ändå ska in till staden för att byta firmabilen till privatbilen

Skönt att blir av med allt.


 En maskin tvätt lyckades jag få torr där ute innan det började mörkna, jag fick in allt och hängde upp det här inne som inte hunnit torka från andra maskinen.

Lite åska kom det också men inte som i går och det är skönt.

 Senare ska jag krypa upp i soffhörnan och titta på en Wallander film och äta godis... japp fast att det bara är onsdag.

Nu ska jag hämta posten för det kom jag på att jag inte gjort idag, den brukar maken ta när han kör förbi efter jobb men det har han ju inte varit på idag.

Hopplöst att ha brevlådan vid stora vägen.

 Ha det gott!

Av nena - 8 juli 2009 12:59

som lovat regn nu. Jag hängde ut tvätten i alla fall och hoppas på att det inte kommer en skur.


 Maken han har vaknat till liv och fick ett ryck.

Han tar nu det sista på häcken där ute och tänkte fara iväg med resterna till tippen redan idag för att slippa det på fredag när han har veckovila.

Jag gick in för mina öron tålde inte ljudet från häcksaxen eller vad det nu heter.

Töserna har städat till Yngve-Östen och nu slappar de vid dator och tv-spel. De gillade inte heller oljudet där ute.

Tur att häcken inte är så stor att det tar lång tid.



Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards