¨

Direktlänk till inlägg 3 juli 2009

Tillbaka under björken

Av nena - 3 juli 2009 15:19

är jag och töserna är åter i poolen.

Grannen (den tokiga) klipper gräset. Förstår inte hur de orkar i denna värme. Blir ju trött av att bara höra gräsklipparen... fast just nu blir jag trött av det mesta.

Mår ganska ok nu men orken är det inte mycket med. Skönt att det är på väg på rätt håll, var lite orolig att det skulle dra ut på tiden när det började. Än verkar det inte heller som att jag har smittat någon annan här hemma *peppar peppar ta i trä* och jag hoppas verkligen att det försvinner ur stugan helt nu.

Bara hostan kvar i stort sätt och lite snuva och hosta har ju en tendens att stanna kvar ett bra tag efter tyvärr.


 Snart är maken på väg hem. Han har nästan smält bort idag då han haft jobb mitt i solen och inte kunnat ha annat än långa byxor på sig. Ibland borde det vara lag på att man inte fick jobba när det är en viss temeratur. I alla fall inte där det inte svalkar eller finns fläktar.


 Skulle behöva handla, det ekar tomt både i kyl, frys och skafferi. Hela veckan har vi ätit av resterna i frysen och till lunch idag tog jag och töserna det sista. M åt pizza, J åt hamburgare och jag lasange.

Tvättmedelet är slut, diskmedelet är slut och sista rullen toapapper togs fram i f.m

Länge sedan det var så tomt.

Får se om det finns någon ork senare eller om det får bli hallå pizzerian i kväll och handling i morgon.

 
 
Ingen bild

Hossan

3 juli 2009 21:25

Skönt att höra att det går åt rätt håll!

Låter onekligen väldigt tomt på matfronten, men hallå pizzerian tycker jag låter som en god idé i dubbel bemärkelse :-D

Fortsätt krya på dig!

 
maria

maria

3 juli 2009 21:40

Skönt att höra och läsa att du är på bättringsvägen. Hemskt att åka på detta i denna värmen. Hoppas familjen klarar sig nu då bara.
//Maria.

http://mariaslekrum

 
Kimmie

Kimmie

3 juli 2009 21:41

Får jag välja mellan vattenslang och pool så gör jag kanske hellre dina döttrar sällskap i poolen =).
Känner med din make eftersom jag själv har haft en huvudvärk, svett & klistrig dag på jobb när man knappt kan tänka klart. Jag funkar dåligt när jag sitter svettig i ca 30 graders temp. men nu har jag semester =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

3 juli 2009 22:00

Hossan - Nu är det påfyllt och maken offrade sig för töserna som ville ha taccos ;)

 
Ingen bild

-Nena-

3 juli 2009 22:01

maria - Ja det känns skönt att det år på det hållet.
Inga tecken än på att någon annan skulle bli sjuk.

 
Ingen bild

-Nena-

3 juli 2009 22:02

Kimmie - Det hade nog töserna gillat, sällskap i pooln är aldrig fel och just nu är ju mamma bara tråkig ;)

Förstår att du inte fungerar i den temperaturen. Borde inte få vara så varmt inne på ett kontor.

Grattis till semestern :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards