¨

Direktlänk till inlägg 3 juli 2009

Så var det fredag

Av nena - 3 juli 2009 12:08

 Har sovit lite mer i natt men det var jobbigt med hostan innan de la sig till ro.

I natt har vi haft fläkten så den har fläktat på fötter och underben en stund och det gjorde susen. Tror inte att maken hade så stora problem med ögonen  i morse.

Feber kom tillbaka i går kväll men jag tror att det måste ha vart för värmens skull.


 Töserna badar, för vilken gång i ordningen idag vet jag inte, har tappat räkningen. 

Jag har vattnat hundarna med slangen så de också får känna sig lite svalare.  De är lite emot det när jag drar fram slangen men tycker det är ganska så skönt efteråt.

De hade badbalja förra sommaren men den har gått sönder så det måste vi fixa en ny. Det räcker länge att de bara kan gå i och blöta ner tassarna.

 Jag sitter i skuggan under björken och det är svalt och skönt faktiskt. 


 Maken han går på jouren idag. Hoppas på en lugn jour för fabriken han har det på är olidligt varm när det är svalt ute och hemsk när det är sommar. 

Om en vecka går han på semester och det känns skönt.


 Ha en fin dag! 

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

3 juli 2009 12:24

hej igen Ser att du har det skönt under din björk det rasslar så gott i bladen när vinden gungar dem. Hoppas din temp försvinner en det är hett idag med 30 har jag i Småland just nu suck för varmt det. Bra för hundar och ungar att kunna svalka sig i denna värme.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

3 juli 2009 12:48

Så skönt att du fått lite mer sömn i varje fall. Jag hade också gärna blivit vattnad med en slang känns det som =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

3 juli 2009 12:59

Filifjonkan - Ja det är riktigt mysigt att sitta under björken

 
Ingen bild

-Nena-

3 juli 2009 13:05

Kimmie - Jag hade kunnat vattna dig också ;) Eller kanske du hellre velat ha ett dopp i poolen.

 
Pisan

Pisan

3 juli 2009 13:36

Låter som att du mår lite bättre, bra :-) Jag har 2 fläktar inne och den ena får blåsa på oss när vi sover :-) KRAM!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

3 juli 2009 15:19

Pisan - Jo jag mår lite bättre, det går på rätt håll.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards