¨

Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

På benen

Av nena - 1 juli 2009 14:42

om än precis.

Sitter just nu under stora björken som skuggar mig skönt i min mysiga stol.

Kroppen kan inte ligga mer, den skriker av smärta och jag har försökt att hålla mig uppe idag så jag förhoppningsvis kan sova i natt.

Ipren och en sval handduk är mina vänner just nu.

Nyponsoppa smakar inte ljuvligt men ändå är det det som går ner. ja och massa vatten förstås.


Inte f*n ska man ha 39 graders feber i denna hetta. Det borde vara förbjudet. I går var det olidligt och inte gjorde regnet som kom på kvällen någon större nytta.

Idag har jag inte mer än 38 grader tack och lov och den kan jag ju som sagt hålla i schack med tablett.


Stora dottern M är orolig för sin mamma. De är inte van att se mig så utslagen som jag var i går och när M åkte med mormor och handlade lite tidigare idag ringde hon hem några gånger för att kolla läget... ja hon hade ju ett ärende var gång ;) Gullungen min <3


M har fresten idag fått klara besked. Hon har kommit in på sitt första val till gymnasiet och vi alla kan slappna av. Hon strålar av lycka mitt i oron *ler*


Det viktiga mailet jag skickade i går har jag nu fått svar på och de hade full förstålse att jag inte kunde komma till mötet som var inplanerat p.g av sjuka (pratade i luren med en av dem tidigare och hon hörde ju direkt hur det ligger till...tror ingen där vill ha min förkylning om jag ska vara ärlig). Jag får en ny tid istället.


Nej nu är det vätskepaus.

Tack för alla kommentarer. Det är lite uppiggande att logga in och se dem.

 
 
Ingen bild

Annica

1 juli 2009 15:37

Jobbigt Nena med febern dessa heta dagar.
Vi får hålla tummarna att det inte smittar resten av familjen nu bara.
Kul att M kom in på första valet.
Sköt om dig nu och krya på dig fort.

 
Kimmie

Kimmie

1 juli 2009 15:54

Skönt att du lyckats komma ur sängen litegrann hoppas verkligen att det fortsätter bli bättre nu. Gratulerar till dottern - sonen har också fått besked idag och han har också kommit in på sitt förstahandsval =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

1 juli 2009 17:52

Hej Nena Förkyld och feber men stackars dig i denna hetta håller med om att det borde vara förbjudet. Ja min semester är nu över och man är igång i gen skönt.Roligt att din dotter kom in på första valet på gymn. Förstår att hon blev glad liksom du.
Ja du får krya på dig fort nu då.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hossan

1 juli 2009 17:58

Bra att febern är på väg ner, det måste betyda att bacillerna har gjort sitt nu och försvaret i kroppen kan lugna ner sig lite.
Grattis till dotter - verkligen roligt för henne när hon nu trivdes så bra där på sitt besök!

Fortsätt krya på dig Nena!

 
helga

helga

1 juli 2009 23:37

Det måste vara superjobbigt i värmen. Snart ska du se att du mår bättre!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards