¨

Direktlänk till inlägg 10 april 2009

Svårt att bestämma oss *S*

Av nena - 10 april 2009 13:20

 Nu har vi varit och köpt tapeter. Tittade först på alla olika gröna det fanns. Det var jättesvårt och de ändrade färg hela tiden beroende på ljuset.

Hittade ingen snygg :(

 Hittade en grå som var snygg och med lite liv i så det blev den och då är det ju lättare att ha olika färg på överkast och gardiner också.

Vi funderade ett tag och gick runt och tittade på andra men kom ändå tillbaka till den grå så det blev den.


 Taket då... som vi har velat fram och tillbaka. En massa jobb är det och en massa olika färg måste på.

Skulle vi gipsa det så var det också en hel del jobb...

Eftersom jag inte kan göra något så lämnade jag beslutet till maken helt och hållet... vill ju inte att han ska slita för mycket.

 Nu har vi dock bestämt oss och nu finns ingen återvändo. Maken har har börjat slipa taket och sätta speciell färg på knastarna/kvistarna för att de inte ska blöda igenom den färg som sedan ska på.

Kan ju säga att det är en hel del knastar där uppe, en himla massa jobb alltså.

Såååå Annica- taket är kvar ;) men målat (eller snart i alla fall)

Blir det inte bra så kommer det att komma gips så småningom.



Photobucket  
 
Ingen bild

Annica

10 april 2009 14:06

Åhh jippe..Jag kunde visst skicka mina önskemål via tankeöverföring till P..
Det är så jäkla snyggt med trätak. Och vittmålat till på det så blir suveränt snyggt. Vill ha själv men men..Gammalt fult spännpapperstak i vårt sovrum.

 
Snäckan

Snäckan

10 april 2009 14:06

Grått är jätte snyggt. Hoppas ni blir nöjda!

http://snackansfibrodagbok.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

10 april 2009 14:23

Annica - Nja jag vet inte det... nu blev det det som blev lättast att göra helt enkelt men helst hade han dragit ner skiten och satt upp gips.

 
Ingen bild

-Nena-

10 april 2009 14:24

Snäckan - ja jag tror att det kommer bli snyggt med dessa.

 
Ingen bild

Annica

10 april 2009 14:26

Tar han ner trätaket så blir jag lessen :-) Liiiite ska han väl tvingas jobba med för få mig glad också och inte bara dig :-)

 
Ingen bild

-Nena-

10 april 2009 14:28

Annica - Men hallåååå vem är det som ska ligga och titta på det ;)
Vi kanske kan skicka de 11 kvm till dig om det kommer ner *S*

 
Ingen bild

Annica

10 april 2009 14:30

Jooomen Neeena...Ähhh jag kan ligga i er säng den dagen jag kommer ner och titta upp i ert trätak dagarna i ända. Japp skicka hit bara!!

 
Ingen bild

-Nena-

10 april 2009 14:33

Annica igen ;) - Hmmm nä nä inte i vår säng inte. Över allt annars men inte där och vi har trätack i alla rum utom i tösernas...t.o.m på dass kan du ligga och titta ;)

 
Kimmie

Kimmie

10 april 2009 16:04

Blir säkert jätefint! Hoppas ni hinner njuta av lite ledig tid tillsammans också i det otroliga vädret.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

10 april 2009 16:30

Kimmie - Vi umgås i sovrummet (lät något va *S*) med dörren öppen.

Nädå lite vila hinns nog också med i mellan varven. Om inget annat så imorgon när det är middag hos svärföräldrarna.

 
janet65

janet65

11 april 2009 01:17

BLIR NOG SUPERSNYGGT NÄR DET BLIR KLART OCH TRÄTAK ÄR JU URFINT TYCKER JAG. HA EN TREVLIG PÅSK OCH KRAM

http://janet65.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hossan

11 april 2009 09:58

Låter som ni kom fram till bästa beslutet! Kommer helt säkert att bli jättefint och det är kul när man kan variera sakerna i rummet lite med. Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards