¨

Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Snö innan och tö nu.

Av nena - 12 december 2008 15:08

Undrar var det utlovade snöovädret blev av som de lovade. Det skulle ju t.o.m vara klass 1 varning på det. Ja ja det kan väl komma än i och för sig, fast jag blir inte ledsen om det inte gör det.
Nu är det i alla fall bara slask och plask på gatorna och fötterna blir blöta.

Jag har ju inte hunnit få fram mina kängor än och det är mycket lättare att hoppa i gympaskorna.

 Julklappsinköp har jag varit på, ett litet ett för min mamma hade kommit på vad hon kunde köpa till J och ville ha hjälp med det.
Så då passade jag på att köpa lite jag också så snart är pengarna från farmor och farfar till J slut.
Värre är det med M, hon vet inte riktigt vad hon önskar sig.
Dessutom ringde min bror och ville veta vad tjejerna önskade sig och det är inte lätt men vi slog ihop våra kloka huvud och till sist så kom vi på en sak som de kan få tillsammans. Så där är det i alla fall klart, nu ska jag bara veta vad hans son önskar sig.


Just nu är jag glad att vi bara köper till barnen, vuxna har vi inte bytt med på länge på min sida. P´s föräldrar ger till oss men de tycker att de har bara oss och P´s syster. Jag har ju 4 bröder, som alla har 2-4 barn+ några bonusbarn och vi tyckte det blev för dyrt.
Det blir bara något litet med dem man firar julafton med. Töserna brukar göra något till mor- och farföräldrar och så får de som foto på töserna.

Visst är det kul med julklapp men jag uppskattar mer sällskapet och en lugn och mysig jul tillsammans.


 Pepparkaksbaket är flyttat till i morgon, töserna var för trötta för att ta tag i det nu. Gör inte så mycket.

 Nu ska vi fika lite och prata om dagen.


 
 
mickis

mickis

12 december 2008 16:45

Ja julklappar... Du skrev att det inte räckte runt till släkten.. Vi började för jag tror 6-7år sedan att jag får pengar och så köper jag från mormor&morfar+farmor&farfar till mina barn. Jag kan handla på mig det jag vet barnen/ungdomarna behöver & önskar sig, sen portionerar jag ut det för den summan jag mottagit och på julafton sitter alla nöjda och glada. Inte lätt för ex mormor att veta vad en 15 åring vill ha.. Sen byter vi med kusiner. Mina har 8 kusiner. Men det blev för dyrt så jag köper ngt till mina barn från alla kusiner och så gör de andra oxå.. Funkar riktigt bra...

Hoppas du får en fin fredagskväll! Här ligger snön vit på marken & träden. Jättemysigt! Hoppas den får ligga kvar...

http://mermickis.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

12 december 2008 19:10

Numera får vi pengar av barnens farmor och farfar och handlar till töserna från dem men i år var det inte så många önskningar så allt det vi tänkt köpa har nu farmor och farfar "köpt".
Vi gör så till kusinerna också. Vi köper till våra och mina syskon till sina numera vuxna barn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards