¨

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2008

Sms-kontakt med blöt dotter

Av nena - 18 oktober 2008 22:17

 Har regnat precis hela dagen, hon har ont i sin vad och alla andra utom de ska sova i tält. De ska sova i vindskydd.

J var så glad när hon skulle iväg och älskar verkligen detta men just ikväll kan jag läsa av hennes sms att hon är ledsen och trött och hade nog helst velat skriva " Hämta hem mig"

Jag vet ju att hon kommer att tycka att det varit kul sen men just nu, där i en mörk, kall och våt skog kanske man inte ser det roliga.
Hoppas regnet avtar och att hon får en bra natt.

 M har hittat många häftiga mopeder. Vi har pratat med de som utbildar och hon kommer få ta eu-kortet när hon fyllt 15. De hade bra koll på det här med dyslexi också så det skulle inte vara något som helst problem, muntligt kommer hon att få göra provet och det känns ju bra.
Sen får vi se om vi köper moppe nu eller väntar till våren. Hon kan ju köra på min så länge det är barmark. Den kan hon i och för sig köra utan eu-kort då det är en vanlig 30 moppe men det känns ändå bäst att hon har gått utbildningen. I trafiken är hon ju ändå...


 Nu ska jag lägga mig på soffan och se om tv har något att erbjuda eller om jag ska krypa i säng istället.


helga - Jodå jag mår bättre idag tack och lov.
Tacos är gott och det är nog en hel del som äter det på helgen ;)


´


 
 
Kimmie

Kimmie

19 oktober 2008 10:13

Vad synd om dottern att det blev sånt ruskväder, men man brukar minnas de gångerna mest sen i efterhand. Har själv varit scout och ett läger jag aldrig glömmer var när det blev minusgrader och väldigt stark vind på natten när vi låg i vindskydd, jobbigt då - lustigt i efterhand.

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

19 oktober 2008 10:38

Himla otur med vädret :(

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

19 oktober 2008 12:33

Vilken otur med vädret de hade. Tråkigt. Hoppas natten har gått bra för dem. Kram på dej!

http://pisan.bloggsida.se

 
Nini

Nini

19 oktober 2008 12:46

Vad kul att hon är intresserad i alla fall. Här har vi en som kunnat köra moppe i snart två veckor. Moppen står här och det är bara att säga i från, men det finns inget intresse... *hmm*

http://nini.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards