¨

Direktlänk till inlägg 11 april 2008

Godmorgon

Av nena - 11 april 2008 07:22


 Japp fredag igen. Veckan har gått fort .

Det var ganska segt att få upp ögonlocken idag när klockan ringde ändå har jag sovit ganska så skapligt i natt.

Döttrarna ska snart ge sig iväg mot skolan och sista praktikdagen. Dotter M har bestämt med pappa att han ska komma med kakorna vid frukostrasten så slapp hon ta dem på cykeln och bussen.


 M frågade i går var jag praoade någonstans då jag gick i skolan och det fick mig att tänka tillbaka på den tiden lite extra.
 Jag har varit på dagis en vecka. Började sen i en djuraffär men det enda jag fick göra där var att städa burar och personalen var ganska så otrevlig så jag bytade ganska snabbt och fick praktik i en Lindex butik och där fick jag packa upp kläder och damma morgonrockar minns jag, mycket tungt arbete. Fick testa på att stå i kassan också lite och det var kul.

 Sen var jag på ett ställe där resten av min klass tyckte var ett drömställe ;)
Det var på ett godislager. De körde ut godis till butiker och så och där var jag 14 dagar.

Det största minnet jag har där ifrån var då en pall med gröna grodor tappats och plastburkarna gått sönder. De skulle packas om i nya burkar och jag fick lov att äta så många grodor jag ville, bra burkarna blev fulla.
Åt inte gröna grodor på några år efter där och jag tror inte att det beror på att jag åt för mycket då utan att bara se alla dessa grodor fick mig att må illa *s*

Var har ni gjort era praktiker?

 
 
Kimmie

Kimmie

11 april 2008 08:05

Jag var två veckor på ett bibliotek och det älskade jag bokmal som jag är.
Sedan har jag varit två veckor på ett hotell nere i city och även det var jättekul.

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

11 april 2008 08:25

Kul att tänka på vilken prao man hade... jag var på Puss och Kram butiken och på en expedition... trevlig helg!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annica

11 april 2008 11:17

Jag var hos en lokal veterinär.
Man kunde ju inget göra där mer än kolla på vad veterinären gjorde, men intressant var det.
Lite jobbigt då en ko skulle kalva och kalven satt fast o de fick dra loss den med rep och två starka karlar.
Kalven överlevde inte eftersom den hade suttit fast för länge.
Intressant men jobbigt mellan varven då jag tyckte alla djur självklart ska bli friska när en veterinär tar hand om dem. Insåg då att veterinärer gör annat än gör djur friska tyvärr.

Sedan minns jag inte vad jag paroade till på för ställe. Förträngt så det måste ha varit usla ställen :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards