¨

Alla inlägg den 4 juni 2007

Av nena - 4 juni 2007 21:33

MUMS!!


 De smakade verkligen riktigt gott, trodde inte att de kunde vara så goda nu. Längtar efter fler....


 Vill tacka er som skrivit till mig om mitt dåliga samvete.
Skönt att "höra" från andra och jag vet ju innerst inne att jag måste leva men just nu är det svårt...


 Nu ska jag ta och rå om min sjuka make som INTE är gnällig *ler*

Av nena - 4 juni 2007 19:11

 Var och handlade lite i e.m och köpte jordgubbar. Första för i år och de ska snart ätas.

 Längtar efter dem ;)


 Nu har vi ätit middag och väntar på att Extreme home makeover ska börja då är vi alla på plats i soffan.

Av nena - 4 juni 2007 14:51

 Jag var inte säker på om jag skulle orka åka dit men till sist så beslöt jag mig för att göra det i alla fall och det känns bra.
Vi pratade lite och jag förklarade hur jag kände, att jag har ont och hur jag har ont osv.
Pratade lite om framtiden även om min handläggare inte vill skynda på något nu förrän vi vet hur det blir med min värk.
Pratade om det kunde vara jobbet i sig som gjort att jag fått så ont nu men kom fram till att det var nog inte så... jag har ju inga tunga lyft eller sådant så det kommer säkert från annat.

 Vi pratade om ev. utbildning men som jag känner nu och som K förstod det också var det inte läge att påbörja en utbildning som är på heltid då jag inte klarar av att vara på jobb 2½ timme... så utbildning har vi nu lagt på is ett tag och att hitta ett nytt ställe där de "nöjer" sig med min kompetens är också senarelagd.

Kändes bra att få prata av sig och K skrev ner allt så det kommer med i mina papper som de har om mig så det är lätt att gå tillbaka och se hur det varit under denna tiden.


 P han ringde hem nu när han kom från doktorn.
Inte så muntert precis. Han har lunginflammation :(

Av nena - 4 juni 2007 10:52

Sommar


· Vad är det bästa med svensk sommar?
*
Jordgubbar höll jag på att skriva, älskar jordgubbar men de ska endast ätas på sommaren. Gillar sommarkvällarna när det är lagom varmt.


· Vad har du för semesterplaner?

* Inga alls just nu eftersom jag inte vet hur sommaren kommer att se ut för mig i jobbväg...


· Vad ska du göra på midsommar?

* Det blir samma som många tidigare år. Vi samlas ett helt gäng hos mina föräldrar, det är min ena bror och hans familj och några vänner till oss alla kommer också. Vi har knytkalas som visserligen gått över från att alla hade något med till att jag och min mamma handlar och sen delas summan mellan alla som kommer. VI äter gott och har det roligt. Spelar kubb och boul bl.a


· Favorit sommar maträtten?

Köttbullar med nypotatis och gräddsås + lingon... just att det är nypotatis gör det hela så mycket bättre än annars. Sen all grillmat.


· Ditt bästa sommarminne?

* Det finns många, speciellt de somrar som jag var liten och vi for runt i Sverige och campade. Tyckte det var så mysigt.
Ett sommarminne som ligger nära och värmer mitt hjärta är förra sommaren då jag på semestern fick träffa min mailvän efter ett års intensivt mail-kontakt (minst ett mail om dagen). Allt bara fungerade och vi har fortfarande samma fina kontakt och längtar efter nästa möte...




Av nena - 4 juni 2007 08:34

 Har precis ringt till jobb. Stannar hemma i dag också.

Mår kasst och har också dåligt samvete för att jag åkte iväg med familjen i lördags. Hade jag stannat hemma kanske kanske jag kunnat jobba idag...

Ska ju till af i e.m och dit ska jag försöka ta mig har jag tänkt.


 P är hemma, han har 38.4 i temp och ska till läkaren i e.m


Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards