¨

Alla inlägg under oktober 2006

Av nena - 14 oktober 2006 09:44

Så där ja nu är lilla dottern på väg mot äventyr. Sitt livs första läger och det är jättespännande. Som vanligt så saknar jag henne redan och de har precis gått utanför dörren. Min lilla bebis *ler*Efter en stadig frukost så var det bara en lååång väntan innan hennes pappa äntligen sa att nu kunde de köra ;) Idag ska resten av familjen ev. till IKEA och i kväll blir det middag hemma hos M och L (skönt för då får jag skingrat tankarna ett tag) Trevlig lördag!

Av nena - 13 oktober 2006 21:16

men somna lär hon inte göra på länge än m jag känner henne rätt. Det är för mycket fjärilar i magen. Hennes hajkpackning är klar. Det är bara pannkakor och köttbullar som ska ner i morgon innan hon far.Min lilla skrutt ska på äventyr ;) När man ser ryggan så skulle man kunna tro att hon skulle vara borta flera dygn men det är bara en natt *s*Gummistövlar och extrakläder tar en massa plats. Sovsäck och liggunderlag fyller ju också ut en del. Annars har dagen varit ganska bra. Ingen olycka trots dagens datum och det är ju bra det. Jag har fortfarande ont, mer ont nu än tidigare men det är ju mitt liv så det får man ju bara svälja :( Nu ska jag slappa i soffan och se dagens avsnitt av "Doktorn kan komma" och sen är det sängdax. Godnatt!!

Av nena - 13 oktober 2006 07:13

undrar just om det ska föra någon otur med sig eller det bara blir en vanlig fredag. Är väl ganska så vaken i dag men jag har ont. Ont på ett sätt som jag inte haft på länge. Det liksom maler i hela kroppen.Det värker under mina fötter och det var länge sen. Det blir nog mycket sittande i dag känns det som.... jag som skulle packa lilla J´s ryggsäck till scoutlägret hon ska på i morgon....

Av nena - 12 oktober 2006 15:26

Jag har problem med att komma ihåg saker och även om jag skriver upp dem kan det glömmas bort. Oftast är det bara jag själv som blir lidande av det men i dag blev lilla J det. Hon fick ha 40:- med sig på utflykten till glass och en sak. Jag glömde bort att lägga ner det till henne. Som tur var så hade hon en tia i sin fleecejacka som hon tog på idag och kunde köpa en sak. Hon är så go min unge, hon sa att hon inte hann äta glassen i alla fall så det gjorde inget men jag vet ju att det säger hon bara för att jag inte ska tänka mer på det. Har så dåligt samvete för detta och kan inte låta blir att tänka på det och tycker så synd om J. Önskade att jag kunde göra något åt mitt dåliga minne men jag har inte hittat någon lösning på problemet än. Det är jobbigt när man varit en människa som kommit ihåg allt. Datumar, telefonnummer, koder och sluppit ha inköpslista då jag varit och handlat eftersom jag kom ihåg vad som behövdes. Nu behöver jag en lapp för att komma ihåg lappen. Jag vet att det har med min sjukdom att göra. Det fick jag bekräftat då jag var på rehab i Lund och det var ju skönt att få veta varför och att man inte var ensam om det men det hjälper ju inte i alla fall då andra blir drabbade.

Av nena - 12 oktober 2006 07:40

Vaknade lite sent i dag. Töserna och P har just gett sig i väg.Tur att vi vaknade då vi gjorde annars hade J missat utflykten till djurparken i dag och det hade ju varit synd. Varför är det just sådana dagar man försover sig?? Tycker att hela dagen blir fel när man gör det *suck* Datorn har strulat för mig i två dagar nu. Den fungerar ett tag och sen hänger den sig och jag får starta om.Nu har jag sökt igenom den en gång till med viruskontrollen och jag hoppas att den håller i dag utan problem. Ska börja bränna ner alla foto jag har i burken så att vi kan göra en riktigt storstädning i den.

Av nena - 11 oktober 2006 14:28

ett tag trodde jag inte det. Var kom all odiskad disk ifrån? Vem har varit här i natt och satt den där? Förstår inte????? Ingen orkade ta tag i gårdagens disk och det var en hel del + frukostdisken från i dag. Hatar då det är disk i vasken och bredvid men tyvärr r det inet alltid så att jag orkar ta tag i det (och ingen annan heller) och då brukar jag undvika köket ett tag. Nu har jag dock fixat till det där ute och diskmaskinen är igång. Skönt när det är gjort och det går ju ganska fort så jag förstår inte varför man skjuter upp det... Nu ska J på utflykt igen och det betyder at hon vill ha pannkakor som vanligt så jag ska gå och fixa ihop smeten så jag kan steka några. Det blir bara till utflykten i dag för det blir pizza till mellanmål. Hade hemmmagjord i frysen som nu bara ska värmas.

Av nena - 11 oktober 2006 07:21

vaknade 20 minuter innan klockan skulle ringa och låg kvar för att sträcka på mig i lugn och ro. Kände mig väldigt pigg och så. När klockan sen ringer och jag går upp ur sängvärmen så blir jag bara så där jättetrött. Kändes ungefär som om jag somnat en timme innan bara. Idag är det dimmigt och fuktigt. Inte så kallt, runt 10-11 plusgrader men det är svårt att se vad det blir för väder senare i dag. Hoppas bara att dimman lättar.

Av nena - 10 oktober 2006 19:31

En massa nummer?? Det är de bilar som vi hittat idag. Bil nummer 123 och 124 har varit sega att hitta men de blev hittade. 013 hittade P förra helgen och 124 hittade jag denna helgens om gick.Idag när jag och P var och handlade hittade jag 015 när vi gick ur affären. Var tvungen att ringa hem och berätta för J och när vi lagt på så tittar jag ut över parkeringen och där en bit bort står 016 *s* Ringde upp J igen och berättade det och när jag precis sagt hej då så hojtar P 017, då kom den körande och J säger att då ska jag hitta 018. Den står hos grannen och jag sa att då får du vara snabb för vi är snart hemma... efter ett tag ringer en lätt andfådd J och säger 018 med ett fniss ;) Att nummerplåtar kan vara så kul *S* M tittade på mig lite trött när jag berättade för henne, hon tycker nog att vi är helt löjliga och allt vad hon nu kan komma på om oss *s* Jaja vänta bara tills hon hitta en plåt med rätt nummer ;) Förutom detta har det varit en ganska bra dag med lagom värk bara.

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards