¨

Alla inlägg under december 2010

Av nena - 11 december 2010 00:14

  

 Har bara slappat och haft det skönt i kväll.

Har faktiskt tittat på hela Idol-finalen, det brukar inte ske, jag följer ju inte det så mycket. Ser bara då och då efter att uttagningarna är gjorda.

Gillar båda som gick till final men nog mest Jey´s röst.


 J hon är på läger och de har det nog mysigt och kul för hon har inte sms´at mig eller syrran, det brukar hon om det är så att det är lite trist på kvällen ;)

Imorgon hämtar hennes farmor henne när lägret är över så att jag och P kan koncentrera oss på vår klappjakt.


 Ha en skön helg och ta hand om varandra ♥

Av nena - 10 december 2010 13:11

 Varit och jobbat och sedan en sväng in på af.

Det gick bra idag trots värken som inte blivit bättre sedan i går men inte heller sämre.

Stod mest vid datorn och skötte utlåningen och tog hand om några beställningar.

Kul är det =)

Hos af gick det fort. Min handläggare har ju semester så det var bara en påskrift jag skulle ha och sedan hem igen.


 När jag kom hem så lät jag fåglarna komma ut en sväng medan jag vek tvätt och tog hand om disken.

När jag la in lite färsk frukt till dem så ville de inte vara ute mer.


 Nu har jag ätit och kommer att bara ta det lugnt resten av dagen.

Maken och M tar pizza/kebab med sig hem idag så slipper vi stressa med att laga middag innan J ska iväg till scoutstugan.

Av nena - 9 december 2010 21:04

men inte heller sämre så det känns ok även om jag har ont.


 Har pysslat runt lite här hemma.

Handdukarna är vikta och Yngve-Östen är kelad med.


 Vi kom aldrig iväg till svärföräldrarna idag, vi var och handlade lite som J ska

ha med sig imorgon på lägret istället.

Vi ska åka hem till dem imorgon när vi lämnat J i stugan.


 Nu blir det bara lite slapp i soffan vid tv´n innan sängen kallar.



Av nena - 9 december 2010 20:39

Har blivit utmanad av min bloggvän Pisan att besvara följande frågor.


4 tv-program jag kollar på för det mesta:

  • House
  • Greys  Anatomy
  • Hem till gården
  • Morden i Midsomer

4 saker jag har gjort idag:

  • Vikt handdukar
  • Varit ute i snön med hundarna
  • Gosat med Yngve-Östen
  • Handlat lite till J´s lägervistelse

4 saker jag längtar efter:

  • Jullovet och makens ledighet i jul
  • Till våren och speciellt en sväng med "lådan"
  • Julmyset
  • Ev. fågelungar

  • 4 saker på önskelistan:
  • Mysig mössa
  • Nya kängor
  • Högtalare till datorn
  • Extern hårddisk

4 saker jag hatar:

  • Min värk!!
  • Mobbning
  • Energitjuvar
  • Orättvisor



Jag utmanar de som känner att de vill anta utmaningen.

 

 

Av nena - 9 december 2010 13:30

och förhoppningsvis sämre än i morgon.


 I morgon är det fredag!

Då är det arbetsträning och det ser jag fram emot.


 Idag ska vi åka hem till P´s föräldrar för att hämta pengar som vi ska köpa julklappar för från dem till töserna.

Vi tänkte ge oss ut på klappjakt i helgen om jag har orken. Maken går sedan på

jouren så nästa helg kan vi inte köra några längre sträckor.


 J ska på scoutläger mellan fredag och lördag så idag ska hon packa.

Det blir ju inte så mycket packning denna gången eftersom det vara är en natt.

De ska dessutom vara här hemma i sin egen stuga så då är det nära hem om man skulle behöva något mer ;)


 Nu ska jag försöka vika lite handdukar.


Av nena - 8 december 2010 07:26

fast idag tänker jag inte ge lilla Doris en chans att komma på fel sida av något staket.


Hoppas att ni får en fin dag ♥

Av nena - 7 december 2010 19:51

 Jag har haft väldigt ont i dag och känner mig låg.

Inte blev det bättre att liten Doris inte kom in efter att ha varit ute en sväng i trädgården. Hon är ju väldigt på hittig den hunden...

Krånglade på mig jackan och i med fötterna i kängorna (det gillade inte ömma fötter) och ut för att kalla på henne. Frågade Mollan var Doris var och hon sprang direkt till staketet som vi har in till ena grannen. Markerade vid en grushög som vuxit till sig till en stor snöhög. Jag förstod ju att D hade hoppat över in till grannen. Jag visste inte hur han hade staket eller grind så jag visste inte om hon var kvar där inne.

Rädd var jag att hon tagit sig ut därifrån och vidare, att något hade hänt henne eftersom hon inte kom tillbaka till staketet när jag visslade och kallade.

I rädslan vrålade jag bara ut hennes namn och tårarna rann... mamma kom just förbi och undrade vad som stod på och gick för att se vid grannes ingång om hon såg henne efter att ha förstått vad som stod på.

Då kommer en glad Doris med viftande svans emot mig och min rädsla övergick i ilska men samtidigt en enorm lättnad.

Fick tag i henne nackskinn och fick över henne på rätt sida staketet samtidigt som min mamma hann fram till mig (jag vet att jag borde ha väntat på att mamma tagit över henne men nu gjorde jag inte det och jag vet inte var jag fick styrkan ifrån att jag kunde få henne över hit) Hon pep in med svansen mellan benen och visste ju att hon gjort något hon inte borde göra.


 När P kom hem så var jag ute och visade honom var hon tagit sig över.

Då ser vi, något som jag inte såg i min oro och sedan ilska, grannens buskar har tyngts ner så pass mycket av snön att den låg ner mot vår grushög så D har gått på den och sedan vidare upp på busken och när hon var över staketet har inte busken orkat hålla henne uppe och hon har fallit ner och sedan inte kunna ta sig tillbaka över.

Stackare, jag som skällde på henne, hon har ju säkert försökt ta sig hem igen såg det ut som på spåren nu när jag tittade ordentligt.

 Nu har i alla fall maken klippt bort allt det som hängde in över vårt staket, det har ju stuckit in tidigare också men inte ner som det nu gjorde.

Vi har en hel del av grannes buskar och granar som tar upp en del av vår tomt där och till våren ska vi be honom ta hand om det för nu är vi trötta på att det tar så mycket utav vår tomt.


Allt detta gjorde ju inte min dag bättre. Mamma tog mig med hem till sig ett tag så jag fick lite sällskap och fika, det var skönt och jag behövde det.

Hon vet ju så väl hur det är tyvärr.


 Något bra har ändå hänt.

Jag har via mail fått veta att jag får stanna på min arbetsträning efter nyår. Helt ok från Af om det är ok från platsen jag är på och det är det är det ju.

Sedan så har jag vunnit ett tröstpris hos Lena som hon idag har postat =D


 Nu ska jag vila igen.

Ingen bloggrunda idag, hoppas på att orka det i morgon.

Ha det bra alla ♥

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards