¨

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Vardagen är igång igen

Av nena - 9 november 2010 11:54

 Töserna är i skolan och på APU plats och det är tomt här hemma.

Eller ja tomt blir det ju aldrig med två hundar, två fåglar, ett marsvin och en massa fiskar ;)


 I går var det kallt på morgonen, allt var vitt ute av frosten och det var så fint att se. Idag är det grått grått grått.


 Idag har J varit hos tandläkaren.

Snart snart så ska hon få ta bort sin tandställning. Bort med allt skrot i munnen och jag kan tänka mig att hon är glad (har inte pratat med henne efter tandis-besöket). Den kommer att vara borta innan denna månaden är slut.

Sen kommer hon att få en "tråd" på insidan av tänderna och den ska hon om jag uppfattat det rätt ha så länge det bara går.

Har försökt söka på nätet efter det och hittade en sida där en tandläkare svarat att om man fick den i tonåren så skulle man i alla fall ha den till man var minst 25 men helst längre.

Nu vet jag inte om det är samma men det såg ut att vara det.


 Nu blir det ett besök på fb och därefter ska jag ta mig i kragen och göra lite nytta.



 
 
helga

helga

9 november 2010 19:33

Mysigt att huset aldrig blir helt tomt ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

nena

10 november 2010 14:52

Ja man behöver aldrig känna sig riktigt ensam.

 
Lena

Lena

9 november 2010 20:17

Här är allt vitt. och det blåser rejält.
Skönt att hålla sig inomhus.

Kram

Lena

http://wilenas.blogspot.com

nena

10 november 2010 14:53

Här är det bara grått och trist.
Kram

 
Lena S

Lena S

9 november 2010 23:01

Min äldsta dotter har haft tandställning och efter fick hon tråd bakom tänderna. Hon tog bort tandställningen när hon var ca 18 år och nu är hon 20 år och har tappat tråden, då satte dom inte tillbaka den.

Kram

http://nelasvarld.blogg.se

nena

10 november 2010 14:55

Vad bra att de inte behövde sätta tillbaka den igen.
Var din dotter störd av att ha tråden där eller den märks kanske inte så mycket?

 
Pisan

Pisan

10 november 2010 10:48

Hej! Hur är läget idag? Jag längtar till helgen, ska bli så roligt att få träffa dig också :-) Ha en fin onsdag vännen! KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

nena

10 november 2010 14:54

Hej hej
Snart är det söndag ;)
Tack detsamma till dig.
Kram ♥

 
Filifjonkan

Filifjonkan

10 november 2010 11:11

Hej Nena hade skrivit en bit hos dig men så bankade det på dörren så vet jag inte vart min kommentar blev av..men så what..Skönt hon blir av med sin tandställning jobbigt med så mycket järnskrot i munnen .. men det brukar ju bli väldigt fint efteråt

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

nena

10 november 2010 14:53

Hej Filifjonkan.
Ja så kan det bli ibland men det gör ju som sagt inget.
Ja dottern tycker att det ska bli väldigt skönt att bli av med rälsen nu.

 
Lena S

Lena S

10 november 2010 15:20

Sv: Nej tyckte inte den störde så mycket, inte så hon klagade. Tror dom vänjer sej fort.

http://nelasvarld.blogg.se

nena

10 november 2010 16:14

Tack för ditt svar.
Vad skönt att den inte var störande.
Det är nog så att man vänjer sig fort vid sådant.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards