¨

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Trött i både kropp och knopp

Av nena - 12 september 2010 22:47

och ska snart leta upp kudden.


Det gick bra i kyrkan men oj vad min kropp skrek.

Bänkarna är ju inte speciellt sköna att sitta i och dessa var hemska. Mjuk och ganska tjock dyna så så långt var det inte någgra problem men de var smala och det var väääldigt trångt i raderna.

När vi stod upp (något vi gjorde en del gånger) så fick jag liksom stå på sidan för att få till en bra ställning som min onda kropp klarade av.

Maken han stod med knävecken i bänken och han såg nästan ut som ett S där han stod =(


 Det var en specialgjord godstjänst och sedan en kort information om själva konfirmationsläsningen.

Det blir i mitten av maj som den stora dagen och det blir i "vår" kyrka.

Det har varit tal om att de skulle ha konfirmationen i grannbyns kyrka innan för den var större men nu blir det inte så och det är vi glada för eftersom vi gillar vår kyrka.


 Nu ska jag sova!

 
 
helga

helga

13 september 2010 00:44

Så det är dags för konfa igen nu!!! Hoppas det blir roligt!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

nena

13 september 2010 15:29

Ja Helga, nu är det tid igen ;)
Inte klokt att det redan är tre år sedan sist.
Enligt schemat J fått så ser det ut att vara mycket skoj.

 
Pisan

Pisan

13 september 2010 12:22

Vår äldsta, som blir 14 nu i dagarna, bestämde sig för att inte konfirmera sig, hon kände att hon inte har nåt intresse alls för det som det står för. Och hon får naturligtvis bestämma själv.
Hoppas du har en bra måndag. KRAMAR! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

nena

13 september 2010 15:28

J har velat fram och tillbaka om hon skulle eller inte.
Syrran hennes sa att det var kul och att de fick göra en hel del rollspel, de pratade om mobbing och sådant så J ville ge det en chans och så får vi se om det blir någon konfirmation i maj.

Tycker också att det är något som de måste bestämma själv om de vill eller inte.

Kram ♥

 
Filifjonkan

Filifjonkan

13 september 2010 13:25

hej Nena Jaha det är så dags för konfirmation av barnen. En del bestyr med sådant, Tar ju sin tid de skall ju gå och "läsa" med som mina gjorde här nere.Näe man sitter inte vidare skönt i kyrkbänkarna sannerligen. Småkallt om benen med tycker jag,

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

nena

13 september 2010 15:25

Hej Filifjonkan.
Ja det är en del. Vi har fått schema för hela lästiden och det var en hel del kul och inte bara kyrkobesök som skulle göras.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards