¨

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Vilken tur

Av nena - 9 september 2010 19:11

 Efter att jag varit på af och maken slutat jobba så åkte vi för att se om vi kunde hitta en födelsedagspresent till J.

Hon önskade sig en bättre kamera och det tyckte vi var en bra sak då hon älskar att fota och är duktig på det.

Vi hade tittat ut en på nätet som vi tyckte såg fin ut och hade bra zoom och pixlar, ja allt sådant men i affären kändes den väldigt plastig och inte alls bra.

Tittade på andra och bestämde att titta i de två andra stora kedjorna som finns intill för att jämföra både produkt och pris.

Sista affären vi kom in i blev vi bara stående först. Det var ju nästan alldeles tomt och halva lokalen avstängd.

De skulle slå igen och sista öppna dagen var på söndag.

Hade vi ingen aning om och har inte sett någon info om det heller.

Frågade om de hade kamror men han trodde att det bara var videokameror kvar men det fanns en vanlig kvar.

Det var en bättre än det vi sett ut och till samma pengar nästan.

Vi slog till direkt!

J kommer att bli väldigt glad det vet jag för det är en sådan kamera som hon ville ha men som vi sagt att den är alldeles för dyr, den har ju kostat runt 3000:- innan och nu var den betydligt mycket billigare.

Skulle köpa väska till henne också och hittade en fin som kostat lite mer än 500:- och nu stod det att den kostade 343:-, när jag kom till kassan kostade den 50:-

Vilken tur att vi inte köpte den vi sett ut på nätet :)


 Hos af gick det bra. Min handläggare var väldigt nöjd med det som bestämts och tyckte att det var starkt utav mig att fixat detta eftersom hon vet hur jag känner det.

Kändes skönt att gå därifrån och vet att nu kommer det att hända något, nu ska jag komma framåt.


 Nu blir det soffan och tv.

Har föresten glömt att skriva att vi har blivit med platt-tv.

Ljudet försvann ju till och från på den andra och sista tiden hade vi oftast inget ljud alls.

Tjock-tv är ett minne blott i detta hem.


 
 
Kimmie

Kimmie

9 september 2010 19:35

Så mycket nytt, dottern lär blir helt lycklig när hon får en sån fin present! Då är du också platt-tv-ägare nu, jag är helnöjd med min.

http://kimmietid.blogspot.com

nena

9 september 2010 21:28

Ja hon kommer nog att stråla och jag får ha min kamera ifred då vi är ute ;)

Ja nu är tjocktv´n på tippen och vi är väldigt nöjda med vår smalis *S*

 
Nini

Nini

10 september 2010 08:21

Vilket härlig anda i det inlägget! Så mycket positivt på en gåmg! Ljuvligt!

http://nini.bloggagratis.se

nena

11 september 2010 22:20

Visst är det härligt Nini att man ibland bara kan vara positiv =)

 
Helga

Helga

10 september 2010 08:48

Det var ju perfekt att ni hittade till just den butiken - bra fyndat!

Vi har ännu en tjock-TV men vill byta eftersom texten hamnar utanför rutan bl a. Det känns ju ändå svårt att bara kasta en TV som fungerar.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

nena

11 september 2010 22:19

Ja det var bra att vi bestämde att komma den också.

Vi har varit sugna på platt-tv ett tag men ville inte heller kasta en fungerande tv bara för den var tjock ;)

 
Pisan

Pisan

10 september 2010 11:56

Vad glad hon kommer bli! :-) Tycker också att det var starkt utav dig vännen! Det kommer bli jättebra det här. Önskar dig och familjen en härlig helg! Själv ska jag tillbringa helgen med Nini, som i skrivande stund är på väg hit med sin Sonny. Ska bli så kul. KRAM!!!! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

nena

11 september 2010 22:18

Hon blev jätteglad Pisan =)
Tjuvstartade idag med denna presenten så att hon hade lite tid på sig att kolla och testa.
Det hade hon ju inte hunnit innan skolan på tisdag då hon fyller och jag vet själv hur man vill kolla direkt när man fått det.
Hon fick välja att få "stora" presnten idag och bara lite smått då hon fyller.

Hoppas ni och Nini & Sonny har det riktigt bra.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards