¨

Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Det är som det är

Av nena - 2 september 2010 11:41

och jag kämpar.

Håller mig över vattenytan, kanske just för att jag har J hemma.


 J´s feber går upp och ner, från 38 till över 39.5

Fick inte henne till att äta förrän vi skulle äta middag i går eftermiddag men hon dricker när jag säger till henne så det får jag nöja mig med.

Hoppas på att få i henne lite mat nu till lunch.


 Idag har vi fredag här hemma eftersom maken han ska gå på jouren i morgon.

Det är länge sedan som han hade det eftersom det inte blev något av den jouren efter semestern direkt för att fabriken stängde ner under sommaren.

Vi har inga planer i helgen i alla fall mer än att vi måste åka och tömma släpet på en massa från förrådet och det som blev efter att väggen tagits ner.

J skulle på mini hajk med scouterna på lördags f.m men nu får hon stå över det.


 M kom hem i går med dator från skolan.

De har fått möjligheten att låna en laptop under tiden som de går i skolan så de lättare kan ta hem och jobba. Nu slipper de hålla på med usb-minne och spara för att skicka över hem.

De har sin dator och M får nu chansen att alltid ha en dator med sina program för dyslexin. Det är visst inte alla datorer på skolan som har det installerat så ibland har hon blivit utan

Nu måste vi bara hitta en ryggsäck för datorn. Väska fick hon ju med men det är bara en sådan man hänger på axeln och det kan hon inte ha då hon kör moppe, vill inte att hon har den mellan fötterna.

Dessutom så syns det mindre att hon har en dator om hon har det i ryggan.


 Nu ska jag se om jag kan fresta J med något i matväg.

Ha en fin dag!

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

2 september 2010 12:22

Hej Nena Full fart hos dig idag Men så tråkigt att inte tempen gått ner ja bara hon dricker så klarar det sig men lite soppa eller något lätt att svälja kan ju göra susen på en tom kropp. kan vara skönt med en lugn helg också som är obokad. Min är tyvärr fullspikad suck

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

nena

2 september 2010 14:51

Ja det är skönt när man inte har något inplanerat på ledigheten ibland. Att bara ta dagen som den kommer.
Hoppas din helg blir bra trots att den är fullspikad.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards