¨

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Den skulle bli vit

Av nena - 16 augusti 2010 22:15

men nu ska den bli mörk rosa istället.

Det är J´s säng som ska målas om och idag konkades den ut på altanen där det var förberett för målning.

J sandpapprade den tidigare idag och sedan var hon med och valde färg eftersom hon ångade sig och inte ville ha den vit.

Vit hade vi hemma och nu har vi köpt rosa som sagt och det blir nog bra.

Blåser det inte i morgon så kan hon börja måla. Blåser det får hon vänta tills P kommer hem eftersom vi då kan sätta upp plast runt altanen så att inga björkfrö och annat kommer in.


 Idag har jag mest tagit det lugnt. Tvättat lite udda färger, sådant som legat en stund och väntat på liknande färg. Skönt att bli av med det.

Nu är det snart tid för sängen och jag hoppas på att få sova ordentligt i natt.

 
 
helga

helga

16 augusti 2010 23:46

Hoppas målningen går bra. Jag förstår att det inte får blåsa - jag har aldrig sett så mycket björkfrön som det är nu.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

nena

17 augusti 2010 11:31

Helga - Massor av björkfrön och man har ju dem överallt också.

 
wiper

wiper

17 augusti 2010 08:41

Vad kul att få göra om så mycket och sängen blir säkert jättefin i sin mörkrosa färg. Vad bra att hon är med själv och hjälper till.

Hoppas du slapp mardrömmar i natt. Det är så obehagligt när man inte vet om det är dröm eller verklighet när man vaknar upp.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

nena

17 augusti 2010 11:33

Wiper - Ja att förändra är alltid kul.

Inga mardrömmar i natt tack och lov.

Tack detsamma till dig
Kram

 
Pisan

Pisan

17 augusti 2010 09:28

Hoppas du fick sova gott inatt! Rosa på sängen låter fint! Önskar dig en fin tisdag! KRAM!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

nena

17 augusti 2010 11:34

Pisan - I natt har jag sovit någorlunda bra i alla fall.
Tack detsamma och kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards