¨

Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Nu har jag sovit

Av nena - 17 april 2009 11:19

och så har jag dammat lite.

Det var inte så kul och jag längtar ut.

Ska ta lite till sedan får det vara för idag.

Dammet lär ju inte försvinna i alla fall utan finns kvar där nästa gång jag kommer med dammvippan.


 Pratade med min mamma om min rastlöshet i benen och hon sa att jag skulle dricka slånbär och då inte i saftform utan i likör. Det hade visst gjort underverk både på henne och på pappa och några andra som haft kryp så.

Jag som inte dricker alkohol i någon form, hur ska det gå... men jag lovade att jag skulle testa om jag fick lite.

Bara en liten en när man känner det och sen skulle det försvinna.


 Nej nu ska jag ta tag i den där dammvipan igen och sen gå ut i solen.

 
 
Pisan

Pisan

17 april 2009 11:55

Järnbrist, brist på folsyra och B12 kan ge sådana myrkrypningar som du beskriver, Restless legs kallas det ju också. Kolla dina värden nästa gång du är på vc.
Kolla in denna länken: http://www.helhetsdoktorn.nu/restless.htm
Hoppas du sitter i solen och njuter och att dammvippan nu är inlåst i städskåpet :-) Kramis!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annica

17 april 2009 12:09

Även jag har restless legs som det kallas.Kommer när man ska sova.
Av min föredetta företagshälsovårdare fick jag rekommendationen att äta en banan per dag. Och ärligt det är inget skoj.Det hjälpte.

 
Ingen bild

-Nena-

17 april 2009 12:10

Pisan - Tack för dina svar och länk.
Inte så länge sedan som de tog en massa prover på mig p.g av annat men och de var bra men kanske kollade de inte just detta.

Dammvippan glömde jag bort och gick bloggrunda istället *S*
Kram

 
Ingen bild

-Nena-

17 april 2009 12:11

Annica - Banan låter mer något för mig... även om jag inte är så glad för just det heller...
ska testa.
Tack!

 
Ingen bild

Annica

17 april 2009 12:20

Avskyr banan men jag testade..Tvingade mig i den för bananen var trots allt bättre än myrornas krig vareviga gång man skulle sova.
Två eller möjligen tre dagar så försvann skiten för mig. Och jag njöt av slippa myrorna och så testade jag vara utan bananen också..Nu har jag sluppit myrorna på ett tag och tack o lov bananen fast nu när jag skryter om jag sluppit dem så kommer väl de jäklarna tillbaka bara för det :-(

 
Ingen bild

-Nena-

17 april 2009 12:22

Annica - Ska köpa hem banan och testa jag också.
Hoppas du slipper skiten nu.

 
janet65

janet65

17 april 2009 23:42

JAG HAR RLS SÅ JAG VET HUR JOBBIGT DET ÄR MED KRYPANDE BEN OM NATTEN SPECIELLT, KONTAKTA DIN LÄKARE DET FINNS HJÄLP. KRAMEN OCH TREVLIG HELG

http://janet65.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

18 april 2009 14:40

janet65 - Har läst lite om RLS nu men vet inte om det bara är tillfälligt nu som det blivit värre.
Får se om det håller i sig så för då får jag prata med min läkare.

 
Pisan

Pisan

19 april 2009 15:08

Magnesiumtillskott kan göra susen också. Testa det. Finns på apoteket och i hälsokostbutiker. Kram! :-)

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

19 april 2009 19:23

Pisan - tack för tipset vännen, ska köpa hem det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards