¨

Alla inlägg under juni 2008

Av nena - 26 juni 2008 11:36

 Solen sken då jag gick ut. In kom jag för en stund sen, dyngsur. Himlen öppnade sig och jag hann inte reagerar innan jag såg ut som en dränkt katt. Var det kom ifrån har jag ingen aning för himlen var blå då jag gick ut.


 Ja ja nu är jag åter torr och solen lyser igen men nu stannar jag hemmavid.

Ska snart fixa lite varma smörgåsar till lunchen som J beställt innan hon ska iväg.

Av nena - 26 juni 2008 10:51

 Maken fick jobb i natt och har haft sovtid nu på morgonen. Lite trist är det då telefonen ringde tidigt och väckte hela huset. Han kunde ju inte stänga av den i natt då han kom hem eftersom han fortfarande hade jour. Klockan sju skulle han  gå av för dagen och hinner inte stänga av den förrän folk ringe och undrar var han är... han hade försökt ringa till jobbet i natt för att tala om att han varit ute men där hade de inte startat telefonsvararen. Ja ja tur att maken kunde somna om igen i alla fall....


 Vi har sol idag också, härligt härligt. Alldeles vindstilla ser det ut att vara också.


 J skall till tandis idag för att byta gummibanden på tandställningen, hon har just nu blå och tänkte byta till rosa. Jag föreslog att hon skulle ta en av alla de färger som fanns så det blev som en regnbåge men det gick inte riktigt hem ;)
Pappa och hon ska även fråga hur det är med tuggummi...får man tugga det då man har tandställning. Jag vill ju inte att hon gör det men J vill höra det av tandläkaren. Jag är rädd att tuggummit ska fastna i tandställningen men J säger att det inte gör det, hon har visst provat då någon i skolan bjöd på just tuggummi (när hon stoppade det i munnen tänkte hon inte ens på tandställningen). Inte så att hon äter det jämt men ibland vill hon ha det och visst, det är ren mjölkchoklad och tuggummi som hon äter i godisväg så jag kan ju lite förstå henne också...

 Nu tänkte jag att jag skulle ta mig ut en sväng.

Ha en skön torsdag och jag hoppas att solen lyser på er också.

Av nena - 25 juni 2008 14:19

Här om dagen då vi höll på att sortera bland leksaker och annat så hittade J denna näsa som hon placerade på Doris nos och M föreviga det hela.

En ny hundras ;)

M tyckte hon såg ut som grishuvudet på julbordet med bollen i munnen *s*


Kan tillägga att hon sen sprang runt med detta tryne på sig en stund utan att bry sig det minsta så hon lider inte ;)

Av nena - 25 juni 2008 13:13

och snart är min tvätt torr och kan få komma in igen :)

 Har städat av köket idag, det fanns ett bord under alla reklampapper och det fanns en vask under all disk. Blir lätt disk då man missar att starta maskinen och bara fyller den  hmmmmm

 Golven är dammfria.... nåja de var det precis då jag var klar med att ha dammsugit.

Yngve-Östen han har rent och fint i buren och torktumlaren är tömd och fylld.


 Har precis lunchat med töserna. J beställde korv med bröd så det har de fått, var inte så dumt...


Annica - Ja det känns skönt att ha varit och fått en undersökning på burdjuret, synd att de inte hittade vad som var fel men vi håller tummen nu på att han ska bli frisk igen med hjälp av medicinen.

Av nena - 25 juni 2008 10:12

 Han kunde inte riktigt säga vad som fattades våran Östen men han har fått typ penicillin som han ska ha i fem dagar och så hoppas vi att det hjälper.

Hans fötter var svullna och han har tappat lite päls men för övrigt så verkar han må bra, det låter bra och han äter som han ska och ingen konstig avföring.
Måtte han bli frisk och inte gå samma väg som Sixten...


Tack Annica, nej vi har ju haft en himla otur med denna gångens marsvin. Helt ärligt är jag väldigt trött på det nu. Vill inte bli av med Yngve-Östen, det är inte det men det är så jobbigt när de jämt är sjuka och bara dör ifrån en så där.


 Har för övrigt hunnit hänga ut en omgång tvätt som jag hoppas får torka klart ute, solen sken då jag hängde ut den men nu ser det lite trist ut :(
Maskinen snurrar igen men denna gången är det bara jeans och de kan jag hänga i badrummet om det skulle bli blött ute.
 Töserna städar sitt rum och sen ska M iväg till kompisen E. J´s kompisar är inte hemma för tillfället så hon kommer nog att roa mig ;)


 Ha en skön onsdag!

Av nena - 24 juni 2008 21:30

tid för sängen. Jag hoppas jag kan sova för just nu for döttrarna ut och skulle snacka med någon kompis som var utanför.
Ja ja det får maken ta hand om, jag drar täcket över huvudet. 

 Har fått tid till vet. i morgon klockan 9 för Ynve-Östen. Han har torra fötter och ser en aning svullen ut. Vill ha en koll på honom också så att han är ok nu eftersom Sixten hastigt dog.



Myspace Good Night Graphics
Av nena - 24 juni 2008 19:30

till Allsång på Skansen. Jag gillar verkligen det programmet och är jag hemma så är jag bänkad.

 Maken kom just hem så det var inget större fel på maskinen. Skönt det!
Håller just nu på att värma maten så han får lite i magen.


 I dag blir det nog sängen tidigt för mig, känner mig väldigt trött. beror nog på att jag varit ute mycket i blåsten och min kropp är ju inte heller på topp idag ( när var den det egentligen *suck*).


 På återseende!

Av nena - 24 juni 2008 17:32

och makens jobbnalle ringer och han får fara iväg med tom mage... inget kul alls. Till råga på allt är det en maskin han aldrig jobbat med och sist någon var där och fixade tog det 8 timmar.... håller en tumme på att det inte är något stort fel denna gång och maken klarar det fort.


Kimmie - Ja det är härligt med tvätt som är torkad ute, nu är den torr och ligger på sina platser. Hoppas på att kunna tvätta lit i morgon också.

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards