¨

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Snart vardag igen

Av nena - 26 juni 2011 23:23

  Vi har haft en skön midsommar.

Vädret kunde väl ha varit lite bättre men det var i alla fall uppehåll.
Tältet skyddade oss får den värsta vinden men det var väl fasttjurat.

Vi åt och hade det trevligt. Spelade Dropin Hood och åt lite till =)


 Mitt i allt så såg vi en liten kattunge som gick konstigt utanför vår tomt så vi gick dit för att se om den var skadad men det var den inte. Den tittade på oss och jamade fast vi kunde inte höra något, den stackaren var hes... om nu en katt kan bli det.

Den gick ihopkrupen så P gick in efter lite mat, prinskorvar närmare bestämt och vi la det på andra sidan vår väg och den flög på det och åt som om den aldrig sett mat innan.

Den kom fram till mig och sträckte på sig efter mina händer eftersom jag haft korven i dem och de doftade ju gott. P hämtade lite mer mat och den åt och åt.

Efter ett tag var den nöjd och vandrade vidare och sedan har vi inte sett den igen.

Kanske var det dumt att mata den stackaren men det såg ut som om den hade magkramp av hunger och när den ätit så stäckte den på sig och gick som en vanlig katt.

Inget halsband och ingen stämpel, kanske ett chip.

Vi har frågat runt men ingen kände till den lilla/lille och ingen har sett den sedan i fredags. Jag hoppas att den har hittat hem och har det bra och att vi inte gjort något dumt.

Borde kanske ha tagit hand om den och gjort mer för att hitta ägaren men det gick inte att fånga in den...jo kanske när den var hungrig men då tänkte vi inte alls på det.


 I går så samlades vi alla igen och åt resterna till frukost... fast jag har fortfarande en massa kvar.

Hade trevligt igen och sen fick P hjälp av L att ta ner tältet och få möblerna på plats igen.

Slappade gjorde vi sedan resten av dagen, åt pizza till middag och slappade lite till.


 Idag betalar jag för allt men det är ok, jag vet varför jag har ont och det är självförvållat. Jag tar det...

 Har mest varit hemma och slappat idag också.

En granne längre bort kom och fick lite rabarber, inte för det syns men det var ju kul att några kommer till nytta.

 Idag har det varit sol och jag har mest varit ute. Hoppas att det är sommaren som kommit tillbaka igen. Den är saknad.

 Nu ska jag snart ta och krypa ner under täcket och hoppas att jag får en natt med sömn utan störningar.


 
 
Lena

Lena

27 juni 2011 17:09

Ja man kommer väl inte blogga så mycket nu när supervärmen är på väg:)

Önskar dig och de dina en underbar, skön och varm sommar!

Kramar

http://wilenas.blogspot.com

nena

27 juni 2011 18:27

Nej det kommer nog bara bli ibland.

Tack och kram!

 
Sussi

Sussi

27 juni 2011 21:49

Ha en riktigt mysig och härlig sommar du med :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

nena

27 juni 2011 22:38

Tack!

 
Kimmie

Kimmie

28 juni 2011 16:18

Hoppas den lilla katten kommit till rätta! Han blev nog glad för lite mat, svårt att motstå när de ser så hungriga ut.
Ha det härligt i värmen.

http://kimmietid.blogspot.com

nena

28 juni 2011 18:32

Vi har koll och grannarna har koll men ingen har sett till den sedan i fredags så den har förhoppningsvis kommit till rätta efter lite mat i magen.

Tack detsamma!

 
helga

helga

28 juni 2011 18:57

Gulligt av er att mata kissen... Hoppas du har det bra så här i sommartid! Jag reser fram o tillbaka till landet och jobbar så det blir inte mycket bloggande...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

nena

28 juni 2011 23:52

Ja nu blir det inte så mycket bloggande.
Ha en skön sommar så "ses" vi till hösten =)

 
Ingen bild

Annica

28 juni 2011 23:51

Hoppas katten kom till sin ägare. Nästa gång om det händer igen. Mata inte katten hemma hos er. Jag menar en bit bort ex vid tomtgränsen. För en katt är smart o vet sen vilket hus den fick mat ifrån o söker sig tillbaka matbordet och vips har ni en ofrivillig gäst hos er som vägrar gå hem för den vet var maten finns.
Förhoppningsvis fick den nu lite färdkost av er på väg till matte el husse och stannar där maten serveras. Skönt att folk bryr sig om katter som behövde lite färdkost på vägen..

nena

28 juni 2011 23:59

Ja vi hoppas det också eftersom den inte synts till sedan i fredags.
Det var en bra bit ifrån oss, vi har som en dalsänka utanför vårt, ja på andra sidan vägen och det var där vi matade den.

 
Ingen bild

Annica

29 juni 2011 10:26

Bra Nena..Precis så. Många gör felet att mata katter som ser vilsna ut vid ytterdörren hemma hos sig.Gissa vad katten gör då? Jooo stannar för där maten finns där stannar katten..
Helst ska man inte mata katter direkt utan invänta några dagar nu när det är ändå sommar o de kan jaga maten. Men ser katten dålig ut är det en annan femma liksom.
Vatten kan man dock ge direkt men mat bör man avvakta med. En hungrig katt går hem där den hör hemma. På din beskrivning på kattens beteende gjorde ni rätt som gav den färdkost och en bit bort från ert hus också.
Duktigt snart kan du börja jobba med mig inom djurskyddet :-)

nena

29 juni 2011 10:44

=)
Jo jag vet, vi har en granne som gärna matar katterna hemma och det har också blivit så att en annan grannes katt numera bor hos dem för de matade den och den andra grannen blev utan katt.

Vi pratde om att låta bli att mata för att den kanske skulle kunna jaga men när den började äta insekter på vägen så insåg vi att den nog inte har orken till att jaga.

Har de hundar i djurskyddet också så kanske, jag är ju som sagt ingen kattmänniska ;)
Fast denna var väldigt söt och töserna hade gärna sett att vi matat den hemmavid *S*
De kallar den för Pelle katt för hans/hennes svans var inte i så lång som en kattsvans annars är.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards