¨

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Nu har vi bestämt oss

Av nena - 14 oktober 2009 07:52

 Detta med vaccinet mot svinis.

Vi har tackat ja - vi har tackat nej - men nu har vi tackat ja igen efter en massa funderande, pratande med varandra och läkare. Mer funderande och velande.

Eftersom jag blir så dålig när jag får influensa och har noll immunförsvar och p.g av att vi har både morfar och farfar med dåligt hjärta och andra sjukdomar på andra nära så tackade vi nu ja och just nu känns det rätt för oss.

 Det har inte varit lätt och jag gick ju och grubblade efter att vi tackat ja första gången och då kom det en ny lapp (eftersom båda vårdnadshavarna skulle skriva på), då blev det nej direkt men sen så började vi fundera igen och jag pratade med min läkare och P pratade med en annan...

Tycker det är svårt med sådana beslut...



 
 
Kimmie

Kimmie

14 oktober 2009 08:12

Det är ett jobbigt beslut, alla man känner håller på och velar fram och tillbaka.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica

14 oktober 2009 11:22

Det är ok för dig eftersom du har lågt immunförsvar då det gäller bobbor. Men i mitt fall blev det blankt nej eftersom jag + familjen klarar rätt bra alla bobbor som snurrar i luften.
Är inte negativ till de som verkligen behöver det av olika anledningar. Men inte annars friska personer som heller inte har personer runt sig som är dåliga.
Du förstår vad jag menar va?
Kommer till dig sen när jag insjuknar så får du leka sköteska med mig o banna mig för mitt nekade till vaccinationen samt badda pannan :-)

 
wiper

wiper

14 oktober 2009 11:22

Då gör ni nog rätt i att ta vaccinet. Min man är tvungen eftersom han är i riskgruppen. Jag önskar att jag inte hade nåt val. Har inte bestämt mig än. Det lutar mer och mer mot ja.

Hoppas du får en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

-Nena-

14 oktober 2009 12:01

Kimmie - Ja det är jättesvårt att veta vad som är rätt och alla pratar om det tycker jag.

 
Ingen bild

-Nena-

14 oktober 2009 12:03

Annica - Förstår precis hur du menar och vi hade inte heller tagit den om det vore så att jag inte blev så sjuk eller om vi hade närstående i riskzoonen.
Kan jag slippa en spruta så gör jag det gärna ;)

Visst kom du så ska jag badda pannan och så kan vi ju samtidigt testa om det var lönt för mig att ta den där sprutan eller inte ;o)

 
Ingen bild

-Nena-

14 oktober 2009 12:04

wiper - Ja nu känns det som rätt beslut och det är skönt att ha tagit det nu.

Detsamma
Kram

 
helga

helga

14 oktober 2009 12:48

Vi ska nog också vaccinera oss...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

-Nena-

14 oktober 2009 15:33

helga - Ja det är kanske inte så dumt när du träffar så mycket folk som du gör i arbetet....
men som sagt det är inte ett lätt beslut.

 
Ingen bild

Hossan

15 oktober 2009 18:46

Skönt när man äntligen fattat ett beslut!

 
Ingen bild

-Nena-

15 oktober 2009 20:11

Hossan - Ja det känns väldigt skönt att det är klart liksom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards